Afacerile
Metro Cash&Carry România au coborât la 909 milioane de euro în anul financiar 2013-2014, cu 7% sub nivelul din anul anterior, potrivit raportului anual al companiei.
Astfel, businessul comerciantului german a continuat să scadă, afectat atât de criza financiară izbucnită în 2009, cât şi de expansiunea agresivă a retailerilor moderni.
În urmă cu aproape 20 de ani, retailul românesc era disputat exclusiv de peste 150.000 de chioşcuri şi alimentare, dar drumul comerţului modern, deschis chiar de Metro Cash & Carry în 1996, a înghiţit multe din afacerile mici. Astfel, în prezent cele circa 80.000 de magazine din comerţul tradiţional mai controlează sub 50% din totalul comerţului alimentar local evaluat la peste 16 mld. euro. La polul opus, cele peste 1.400 de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, discounteri, cash&carry – au circa 2% din totalul de unităţi din piaţă însă reuşesc să atragă peste 50% din banii de cumpărături de alimente ai românilor.
În cei 18 ani de prezenţă a retailerilor internaţionali din comerţul tradiţional au dispărut circa jumătate dintre magazine, acestea fiind clienţii Metro Cash & Carry. Spre deosebire de reţelele de hipermarketuri, supermarketuri şi discount care se adresează clientului final, reţelele cash&carry se adresează în principal micilor comercianţi şi jucătorilor din HoReCa, mai exact persoanelor juridice. Astfel, dispariţia micilor comercianţi s-a văzut şi în cifra de afaceri a Metro Cash&Carry care în 2007 era de peste 1,7 mld. euro, aproape dublă faţă de cea din 2014.