Toate companiile din top zece, cu excepţia European Drinks, au înregistrat anul trecut majorări ale businessului.
Îmbuteliatorul Aqua Carpatica a avut cea mai mare creştere a cifrei de afaceri, fiind urmată de La Fântâna.
Anul 2016 a fost sinonim cu anul creşterilor pentru industria băuturilor răcoritoare, având în vedere că marii jucători şi-au majorat businessurile de pe plan local. Coca-Cola HBC România a rămas şi anul trecut liderul pieţei, după ce a ajuns la un nou nivel record al afacerilor, de peste 2,2 miliarde de lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior.
Şi Romaqua Group, cea mai mare companie românească din sector, a avut o creştere a businessului, dar de 10% faţă de anul 2015. Avansul raportat de companiile din industria băuturilor nerăcoritoare vine în condiţiile în care piaţa a avut o creştere de peste 5%. Conform estimărilor Coca-Cola HBC, piaţa băuturilor nonalcoolice s-a ridicat anul trecut la peste 3 miliarde de litri, ceea ce înseamnă un consum de 150 de litri per capita.