Retail&Agrobusiness

Cifra de afaceri din comer­ţul cu amănuntul, cel mai relevant indicator pentru evoluţia consu­mului pri­vat, a crescut în ianuarie cu 5,3% an/an. Faţă de luna decembrie 2021, consumul a scăzut cu 23,7%

Cifra de afaceri din comer­ţul cu amănuntul, cel mai...

Autor: Cristina Bellu

04.03.2022, 09:25 295

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul barometru pentru consumul privat, a marcat în ianuarie 2022 o creştere de 5,3% ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 8,2, la vânzările de produse nealimentare cu 6% şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 3,1%, arată datele transmise vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Raportat de luna decembrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a scăzut în ianuarie 2022 cu 23,7%, serie brută, comparativ cu luna decembrie 2021, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 26,2%, la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 24,6% şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 16,1%.

(Sursa: INS)

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut pe ansamblu în luna ianuarie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,9%, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 1,8%.

La comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate s-a înregistrat o creştere de 2%, iar la vânzările de produse nealimentare o creştere de 1,3%, faţă de decembrie 2021.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO