Retail&Agrobusiness

De la producţia de haine pentru marile branduri la vin sub brand propriu: Antreprenorul Dorel Simiz, care deţine două fabrici mari de textile, a investit într-o cramă în Vrancea

De la producţia de haine pentru marile branduri la vin...

Autor: Cristina Roşca

18.08.2022, 00:07 1266

Antreprenorul Dorel Simiz, care controlează unul dintre cei mai mari producători de îmbrăcăminte din România, Pandora Prod, a inves­tit într-o cramă în judeţul Vrancea.

Crama poartă acelaşi nume ca şi producătorul de îmbrăcăminte – Pandora – şi este amplasată într-o cunoscută zonă viticolă a României – Dealurile Moldovei. Aici, familia Simiz are 45 de hectare de viţă-de-vie, conform site-ului propriu.

Dorel Simiz este doar unul dintre antreprenorii care s-au lăsat cuceriţi de industria vinului şi care au pariat pe o afacere secundară în domeniu, după ce au dezvoltat un business în cu totul alt sector. Simion Mureşan (Crama Salina şi Electrogrup),

fa­milia Moica (Thesaurus şi AEM Timişoara) şi Raul Ciurtin (Dome­niile Boieru şi Prefera, Ver­dino) sunt alte câteva exemple. Numărul total al antreprenorilor autohtoni atraşi de in­dustria vinului e mult mai mare însă. Uneori, acest pariu porneşte dintr-o pasiune, dar are în spate şi o serie de cifre. România a produs anul trecut 4,5 milioane de hectolitri de vin, ceea ce înseamnă 1,7% din tot vi­nul realizat în 2021 la nivel mondial.

Piaţa locală a câştigat teren dat fiind că pe plan local producţia a crescut cu 16% versus 2020, în timp ce cantitatea totală realizată în lume a fost cu 1% mai mică.

Astfel, conform cifrelor, România este al 13-lea producător mondial de vin, conform datelor OIV.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO