Fondul de investiţii Innova Capital a preluat în ultima lună cei mai mari doi jucători de pe piaţa de optică medicală - companiile Optical Network şi Optiplaza.
Împreună cele două businessuri au circa 100 de magazine offline şi online şi afaceri cumulate de peste 100 de milioane de lei pe o piaţă de peste 1 mld. lei, arată estimările ZF pe baza datelor existente.
Ambele tranzacţii se află acum pe masa Consiliului Concurenţei pentru aprobare.
Prin cele două tranzacţii fondul de investiţii Innova Capital a intrat pe o piaţă fragmentată, cu multe cabinete individuale, o piaţă care până acum nu a fost ţinta investitorilor financiari şi chiar strategici. Piaţa de optică medicală e estimată la peste 1 mld. lei. În ceea ce priveşte retailerii specializaţi, unii dintre cei mai mari jucători sunt reţelele OPTIblu (operate de Optical Network), Optiplaza şi OptiCris.
„Piaţa de ochelari - de vedere şi de soare - a crescut puternic în 2018 atât în volum, cât şi în valoare. Creşterea a fost susţinută de o evoluţie bună a economiei şi de creşterea veniturilor disponibile. Consumatorii din România sunt tot mai conştienţi de importanţa unor lentile de calitate pentru a proteja ochii, dar e important şi designul pentru că purtătorii vor să arate bine“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Ei mai spun că pe plan local magazinele de optică rămân canalul principal de vânzare pentru ochelari şi produse conexe. Avantajele sunt personalul specializat şi încrederea că aceste produse nu sunt false.