• Leu / EUR4.6586
  • Leu / GBP5.3120
  • Leu / USD4.1342
Retail&Agrobusiness

Galop spre primul miliard de euro: vânzările Dedeman au crescut cu 26% în primul semestru din 2016

Secțiune susținută de Medlife Logo
Galop spre primul miliard de euro: vânzările Dedeman au crescut cu 26% în primul semestru din 2016

Autor: Bogdan Alecu

12 oct 2016 1209

♦ Dacă ritmul de creştere din prima jumătate a anului va fi păstrat, Dedeman ar ajunge la un business de 1,2 miliarde de euro în acest an ♦ Anul trecut cifra de afaceri a Dedeman a avansat cu peste 25%.

Dedeman Bacău, cea mai mare companie antre­pre­norială din România, con­trolată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl, a înregistrat în primul semestru un avans de 26% al cifrei de afaceri, la 2,2 mld. lei (500 mil. euro), potrivit da­telor publice. Acesta este cel mai mare avans raportat de o companie cu activităţi pe piaţa de retail într-o perioadă în care creş­terea consumului aminteşte de perioada 2007-2008.

Oficialii companiei nu au putut fi con­tactaţi pentru a oferi informaţii supli­mentare. 

Retailerul şi-a bugetat pentru acest an afaceri de 4,5 miliarde de lei, adică 1,01 miliarde de euro, devenind prima companie controlată de antreprenori locali care ar putea trece de pragul psihologic de un miliard de euro în ultimul deceniu.

Acest prag fusese bătut doar de Rompetrolul lui Dinu Patriciu în urmă cu zece ani, când firma era încă un business antreprenorial. Niciun alt antreprenor local nu a bătut acest prag cu o singură companie, iar Dedeman ar fi primul business creat şi dezvoltat de la zero care atinge un nivel al vânzărilor de peste un miliard de euro.

 

Anul trecut Dedeman şi-a majorat businessul cu 28%, la 980 mil. euro, apropiindu-se astfel de pragul de un miliard, fără să-l depăşească. În ultimul deceniu compania şi-a majorat afacerile de circa 11 ori, fiind în prezent cea mai mare reţea de bricolaj din România, dar şi printre cele mai mari din regiune. Businessul a fost susţinut în 2015 de investiţii de 270 mil. lei, în creştere de la 267 mil. lei în 2014.

Dedeman a avut anul trecut peste 8.200 de angajaţi. Astfel, afacerea din bricolaj a fraţilor Pavăl este şi unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală, dar se numără şi printre cele mai profitabile zece companii antreprenoriale, potrivit datelor ZF.

Avansul susţinut al companiei din Bacău se datorează şi extinderii reţelei de magazine, mai ales că fraţii Pavăl nu au redus ritmul ex­pan­siunii nici în criză, dim­potrivă, au profitat de un context favorabil al pieţei imobiliare, cu terenuri mai ieftine şi mai bine poziţionate.

În Bucureşti, Dedeman a demarat construcţia unui nou magazin pe DN1, lângă Ikea şi în apropiere de Aviaţia Utilitară, magazinul fiind amplasat astfel înaintea celor de la Ikea şi Brico Depot, amplasat lângă Metro. În iulie Dedeman a deschis magazinul de la Satu Mare, iar în septembrie a urmat cel de la Oradea. Pe lângă terenul de lângă Ikea, Dedeman a mai cumpărat şi un teren de trei hectare în sectorul 5 al Bucureştiului, pentru care a plătit 6 mil. euro. Fraţii Pavăl au cumpărat terenul de la compania Industria Iutei.

În reţeaua de maga­zine Dedeman, circa 20% din produsele vân­dute vin din import, principalele surse fiind Italia, China şi Germania. Cele trei pieţe sunt responsabile pentru aproape jumătate din totalul importurilor, potrivit unor informaţii anterioare furnizate de Dragoş Pavăl. Datele de la INS arată că în 2015 Dedeman a fost cel mai mare importator din judeţul Bacău, fără a preciza însă valoarea importurilor realizate de retailer.

Piaţa locală de bricolaj, estimată la 2-3 miliarde de euro anual, a fost în ultimii ani martora mai multor exit-uri, printre care cele ale austriecilor de la bauMax sau ale nemţilor de la OBI.

Dragoş Pavăl, 50 de ani, a fost primul din cei doi fraţi care a intrat în afaceri, în anul 1992, când a deschis un magazin de 16 metri pătraţi într-un spaţiu închiriat într-un cartier din Bacău.

Apoi, afacerile au început să se dezvolte, iar astăzi fraţii Pavăl sunt cei mai puternici antreprenori locali după cifra de afaceri a companiei pe care o deţin. Reţeaua Dedeman este liderul incontestabil al pieţei de bricolaj, unde se luptă cu reţele internaţionale (Brico Depot sau Leroy Merlin), dar şi cu companii cu acţionariat local (Ambient - în insolvenţă - sau Arabesque).

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Newsletter Ziarul Financiar

Înscrie-te la newsletter-ul ZF.ro ca să primeşti zilnic informaţiile de business care contează. Ia decizii în cunoştinţă de cauză!

Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.6586
Diferență: -0,0043
Ieri: 4.6588
Azi: 4.1342
Diferență: 0,6794
Ieri: 4.1063
Azi: 5.3120
Diferență: -0,6025
Ieri: 5.3442
Azi: 4.0964
Diferență: 0,4044
Ieri: 4.0799