Într-o perioadă în care electronicele, cosmeticele, hainele şi chiar cărţile se comandă deja online, alimentele reprezentau ultimul bastion care în România mai rămăsese să ţină piept invaziei internetului. Companiile din comerţul modern au decis însă să urmeze modelul vestic şi să lanseze pe piaţa locală magazinele online şi pentru produse alimentare.
Grupul francez Carrefour a lansat pe piaţa locală cel de-al patrulea format de magazine - cel online - după ce anterior a deschis hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate.
Noul magazin al reţelei are în ofertă circa 7.000 de produse - de aproximativ zece ori mai puţine decât un hipermarket, însă similar cu numărul de produse dintr-un magazin mai mic, respectiv supermarket sau magazin de proximitate. Magazinul online vinde însă produse alimentare, nu şi electroIT sau mobilier, cum este cazul unui hipermarket.
Cine mai încearcă?
Retailerul franco-belgian Cora, prezent pe piaţa locală cu un lanţ de 10 hipermarketuri, va lansa pe piaţa locală proiectul coradrive.ro care îi va permite clientului să îşi facă cumpărăturile online şi apoi să meargă la magazin doar să ridice coletul gata pregătit pentru el, fără a mai fi nevoit să piardă chiar ore bune printre raioane. Proiectul a fost anunţat de lanţul de hipermarketuri, însă nu a fost oferită o dată de lansare.
Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels