Retail&Agrobusiness

Începe să se vadă impactul pandemiei asupra industriei textile: 750 de fabrici au dispărut din statistici, iar numărul de salariaţi a scăzut cu 35.000

Începe să se vadă impactul pandemiei asupra industriei...

Autor: Cristina Roşca

24.06.2021, 00:07 1313

România a produs anul trecut, în pandemie, haine, fibre textile şi încălţări în valoare de 18,3 mld. lei, cu 3,7 mld. lei mai puţin decât în 2019, impactul crizei sanitare devenite şi criză economică fiind vizbil la nivel de cifre, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Anul trecut, când mai multe fabrici locale s-au închis sau relocat în ţări considerate mai ieftine, numărul de croitori şi pantofari a scăzut cu aproape 35.000, iar circa 750 de firme au dispărut din statistici. Cu adevărat însă, închiderile se vor vedea în cifrele pe 2021 pentru că anul trecut unele afaceri abia au intrat în insolvenţă şi faliment sau abia au decis să plece, ele fiind încă „vii“.

România a fost încă dinainte de anii ‘90 una dintre cele mai importante destinaţii de producţie pentru marile branduri atât mass market, cât şi de lux. În ultimul deceniu însă, pieţele din Asia au crescut puternic, mizând pe salarii ce scad până la sub 100 de euro pe lună. În acest context, în România fabricile continuă să se închidă. Fabricile Calzedonia (una), Rieker (două), Alison Hayes (una din două), Ara Shoes (una din două), RHM Pants (una), Melania (una) sunt doar câteva exemple de închideri dintr-o serie mai lungă, trendul remarcându-se mai pregnant în ultimii 3-4 ani.

Unii analişti spun că această involuţie a domeniului de textile e benefică pentru România. De ce?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO