Retail&Agrobusiness

Mega Image şi-a creat departament special pentru mărcile proprii

Mega Image şi-a creat departament special pentru...

Autor: Ana Maria Petcana

27.01.2015, 16:47 881

"Parcursul de dezvoltare iniţiat cu şase ani în urmă ne-a adus la performaţa actuală şi ne-a transformat într-un retailer cu una dintre cele mai solide poziţii de pe piaţă, în ceea ce priveşte vânzările, profitul şi expansiunea. Acest nou an va fi un punct de reper pentru dezvoltarea Mega Image, iar prin noul plan pe care l-am realizat, intrăm într-un nou ciclu de dezvoltare", a declarat Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.

Departamentul de mărci naţionale va fi condus de Mircea Moga, din poziţia de director comercial Mărci Naţionale, care va asigura implementarea noii strategii comerciale pentru aceste produse şi va superviza activitatea de logistică a companiei. Din 2008 până în prezent Mircea Moga a ocupat poziţia de director operaţional.

Departamentul de mărci proprii o va avea ca director pe Cătălina Aldea, care va conduce strategia privind mărcile proprii şi va superviza activitatea departamentului de siguranţă alimentară (Food Safety). Din 2011 până în prezent Cătălina Aldea a ocupat poziţia de director comercial.

În acelaşi timp, directorul financiar, Mihai Spulber, preia poziţia de director operaţional, iar departamentul financiar va fi condus de Lucian Vilău, care până în prezent a ocupat funcţia de director logistică.

În 2013, vânzările de produse sub marcă privată ale Mega Image au reprezentat 23% din veniturile totale ale retailerului, respectiv 538 milioane lei (121,8 milioane euro), reiese din raportul de sustenabilitate al proprietarului reţelei, grupul belgian Delhaize.

Conform unor declaraţii anterioare ale CEO-ul Delhaize, Frans Muller, accelerarea dezvoltării mărcilor proprii şi îmbunătăţirea serviciilor se numără printre obiectivele grupului belgian în România.

Mărcile private comercializate de Mega Image sunt 365, Gusturi Româneşti şi Delhaize.

Vânzările Mega Image au crescut anul trecut, comparativ cu 2013, şi au susţinut rezultatul proprietarului său, grupul belgian Delhaize, în Europa de Sud-Est, de 3,1 miliarde euro, reprezentând un avans de 3,2%, potrivit datelor Delhaize.

În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Mega Image a fost şi în 2014 cea mai dinamică reţea din România, dar şi la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce priveşte deschiderile de magazine. Astfel, peste 60% din cele 180 de magazine noi anunţate de grupul belgian Delhaize pentru ţările în care activează au fost deschise în România.

Extinderea a fost preponderent în Bucureşti, unde de altfel sunt situate peste 80% din magazinele reţelei, oraş în care retailerul susţine că are o cotă de piaţă de peste 21%.

Reţeaua Mega Image a ajuns astfel la 410 magazine, după ce a deschis 86 de unităţi noi şi a cumpărat 19 din cele 20 de supermarketuri Angst, pe care le-a redeschis sub propriul brand în luna decembrie. Brandurile sub care activează Delhaize în România sunt Mega Image şi Shop&Go. Retailerul mai deţine un magaxin de produse congelate - AB COOL FOOD şi este prezent pe online în parteneriat cu eMag, operaţiuni pentru care a construit şi un depozit (Mega Drive).

La sfârşitul anului trecut, directorul general Mega Image, Xavier Piesvaux, declara că retailerul va continua extinderea reţelei.

Delhaize este prezent în 7 state cu aproximativ 3.500 de magazine şi a avut anul trecut venituri de 21,4 miliarde euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO