Retail&Agrobusiness

Până în urmă cu două săptămâni ştiau de aceste branduri doar gospodinele, dar acum sunt pe buzele tuturor. Cinci branduri „curăţă“ peste 40% din piaţa de 60 mil. euro a produselor pentru îngrijirea suprafeţelor. Cif este lider, dar Igienol şi Dettol vin puternic din urmă

Până în urmă cu două săptămâni ştiau de aceste...

Autor: Cristina Roşca

23.03.2020, 12:20 355

♦ În contextul pandemiei actuale produsele de curăţare a suprafeţelor, în special cele cunoscute a avea capacitatea de a dezinfecta, au cunoscut creşteri semnificative de vânzări, existând chiar cazuri în care astfel de articole nu se mai găsesc pe rafturile magazinelor.

Românii au cheltuit anul trecut 58,1 milioane de euro pe produse pentru curăţarea şi îngrijirea suprafeţelor, piaţa dublându-se în ultimul deceniu, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Piaţa este concentrată la vârf, primele cinci branduri având cumulat peste 40% din vânzări, cu marca Cif din portofoliul gigantului anglo-olandez Unilever lider de piaţă. Aceasta are 12,8% cotă de piaţă, în scădere de la 13,7% în 2010, arată datele Euromonitor. Astfel, pe piaţă îşi fac loc nume noi. Datele arată că în top cinci spre exemplu, în ultimul deceniu şi-au făcut loc mărci precum Rivex (din portofoliul Interstarchim - Eureka) sau Sano, marcă a grupului cu acelaşi nume. Alte mărci vin puternic din urmă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO