Retail&Agrobusiness

Pe mâinile cui vor ajunge Rama, Becel şi Delma? Unilever vinde divizia de margarină, inclusiv divizia din România cu afaceri de 7 mil. euro

Pe mâinile cui vor ajunge Rama, Becel şi Delma?...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

06.04.2017, 16:22 1988

Gigantul anglo-olandez Unilever renunţă la componenta de produse tartinabile din businessul său, inclusiv la dvizia de margarină, după ce fuziunea cu gigantul Kraft Heinz a eşuat, potrivit publicaţiei britanice The Telegraph. Decizia vine ca o formă de regândire a businessului.

În plus, Unilever îşi va integra businessul de alimente şi băuturi răcoritoare într-o nouă unitate cu sediul în Olanda.

Unilever este prezent cu branduri de margarină şi în România, unde comercializează mărci ca Becel, Rama şi Delma.

Grupul a înfiinţat în 2015 în România o nouă companie, Unilever BCS SCE SRL, responsabilă exclusiv de divizia locală de margarină. În 2015, ultimul an pentru care există date publice, Uni­lever BCS SCE SRL a avut afaceri de 32,2 milioane de lei (7,1 milioane de euro), un profit de 256.000 de lei si sase angajati, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.

Uni­lever BCS SCE SRL are sediul în Prahova, unde se află şi pro­ducţia Unilever.

Pe lângă margarină, Unilever mai are în portofoliu şi alte produse ali­mentare (sub branduri precum Knorr sau Lipton), îngheţată (sub brandurile Napoca sau Algida), produse de îngrijire personală (Rexona, Dove) sau de îngrijirea locuinţei (Dero).

Paul Polman, directorul executiv al companiei, spune, citat de The Telegraph, că decizia de a regândi sediul din Londra şi Rotterdam ar putea fi o mişcare strategică pentru achiziţii majore în viitor

Kraft Heinz a retras oferta de preluare a companiei europene Unilever, o tranzacţie de 143 de miliarde de dolari, la două zile după ce a înaintat-o, susţinând că o problemă neprevăzută a complicat planurile iniţiale. După anunţul preluării, Unilever şi-a trecut întregul business de produse tartinabile, care cuprinde branduri precum Flora, Stork sau Country Crock, pe o companie separată.

Kraft a făcut o ofertă surpriză pentru Unilever de a construi un mamut global în piaţa FMCG, care a fost respinsă de către Unilever, producătorul ceaiului Lipton şi al săpunurilor Dove.

Kraft şi-a retras oferta pentru că a simţit că este prea dificil să negocieze în urma dezvăluirii publice a ofertei la atât de puţin timp după ce a abordat Unilever, potrivit unor surse citate de Reuters.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO