Retail&Agrobusiness

Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu, şi-a bugetat investiţii de 0,5 mil. euro, de peste două ori mai mari faţă de 2022, când afacerile companiei au ajuns la 36 mil. euro

Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul...

Autor: Cristina Bellu

06.02.2023, 09:41 264

Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu, în care a intrat anul trecut şi fondul de investiţii Catalyst după o investiţie de 2 mil. euro prin care a obţinut un sfert din acţiuni, a bugetat investiţii de 500.000 de euro în 2023. Conform companiei investiţiile sunt de 2,5 ori mai mari decât  în anul trecut, şi urmează să fie direcţionate către identificarea de noi canale de vânzare, inclusiv în afara României, introducerea de noi produse şi servicii în portofoliu şi creşterea nivelului de documentare a produselor.

„Anul acesta, ne vom concentra pe îmbunătăţirea experienţei de cumpărare a clienţilor, punând accent pe calitate, printr-o mai bună documentare a produselor şi prin oferirea accesului la un portofoliu mai mare de produse şi servicii. Vrem să ne  extindem prezenţa în mai multe canale de vânzări, chiar şi în afara ţării, şi vom îmbunătăţi procesul de livrare a comenzilor prin implementarea de automatizări la nivelul recepţiei produselor”, explică Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

În 2022, evoMAG a înregistrat afaceri de 36 de milioane de euro, iar pentru anul în curs estimează o majorare de 5% - 10%, într-un context de piaţă mai dificil, cu un mediu concurenţial crescut şi multiple provocări la nivel macroeconomic şi politic.

Anul trecut, portofoliul de produse al companiei a ajuns la 150.000 de repere, ţinta pentru 2023 fiind o creştere de 20%.

Compania va miza, cu precădere, pe listarea de produse noi în categoriile consacrate, cum sunt componentele PC, laptopuri, accesorii, dar şi pe produse noi din categorii care au înregistrat o dezvoltare accelerată în ultimii 2 ani, cum sunt cele pentru casă şi grădină, aici intrând şi sistemele fotovoltaice, sport & fitness, vehicule electrice şi smart home.

Ca parte a strategiei de dezvoltare de anul acesta, ce vizează creşterea gamei de produse şi servicii, continuarea procesului de automatizare, eficientizarea activităţii logistice, extinderea către noi canale de vânzări, este şi creşterea numărului de salariaţi. evoMAG estimează o creştere cu 10% a numărului de angajaţi în 2023.

evoMAG a fost fondată de Mihai Pătraşcu, care ocupă, în continuare, poziţia de director general. Compania a atras recent o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie din România, în demersul de a susţine dezvoltarea accelerată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO