Piaţa lactatelor, evaluată la peste 4,4 miliarde de lei (1 mld. euro), a dat semne de revenire în acest an, consumul crescând în prima jumătate a anului cu 1%, însă companiile încă resimt puterea de cumpărare scăzută a românilor. Astfel, şirul închiderilor de fabrici a continuat şi în acest an, iar profitabilitatea celor mai mari jucători încă scârţâie din cauza competiţiei din ce în ce mai acerbe pentru câştigarea consumatorilor. În timp ce branduri româneşti precum Napolact sau Albalact continuă să crească, LaDorna, o altă marcă românească puternică, îşi pierde din putere sub presiunea unor mărci mai cunoscute.
Albalact a urcat pe locul doi în topul companiilor din industrie
Albalact, cea mai mare companie cu acţionariat majoritar românesc din industrie, a urcat pe locul doi în topul celor mai mari companii din lactate privind cifra de afaceri, în faţa olandezilor de la FrieslandCampina, dar după Danone România, companie a cărei activitate principală este producţia de iaurturi.
Albalact, companie care are în portofoliu iaurturi, lapte, unt, smântână şi brânzeturi, a terminat anul trecut cu afaceri de 423 mil. lei (95,8 mil. euro), în creştere cu 23% comparativ cu anul precedent, iar pentru acest an compania şi-a bugetat trecerea pragului de 100 mil. euro afaceri. În acest an, compania a lansat mai multe produse printre care şi Zuzu Max (iaurt pentru bărbaţi) sau bidonul de lapte Zuzu la doi litri.