Retail&Agrobusiness

TOP 10 evenimente din industria lactatelor în 2014. Un an în care consumul a dat semne de revenire, dar în care fabricile au continuat să-şi închidă porţile

Stephane Batoux a ajuns la al treilea mandat de executiv în România

Stephane Batoux a ajuns la al treilea mandat de executiv în România

Autor: Mădălina Panaete

16.12.2014, 13:00 537

Piaţa lactatelor, evaluată la peste 4,4 miliarde de lei (1 mld. euro), a dat semne de revenire în acest an, consumul crescând în prima jumătate a anului cu 1%, însă companiile încă resimt puterea de cumpărare scăzută a românilor. Astfel, şirul închiderilor de fabrici a continuat şi în acest an, iar profitabilitatea celor mai mari jucători încă scârţâie din cauza competiţiei din ce în ce mai acerbe pentru câştigarea consumatorilor. În timp ce branduri româneşti precum Napolact sau Albalact continuă să crească, LaDorna, o altă marcă românească puternică, îşi pierde din putere sub presiunea unor mărci mai cunoscute.

 

Albalact a urcat pe locul doi în topul companiilor din industrie

Albalact, cea mai mare companie cu acţionariat majoritar românesc din industrie, a urcat pe locul doi în topul celor mai mari companii din lactate privind cifra de afaceri, în faţa olandezilor de la FrieslandCampina, dar după Danone România, com­panie a cărei activitate principală este producţia de iaurturi.

Albalact, companie care are în portofoliu iaurturi, lapte, unt, smântână şi brânzeturi, a terminat anul trecut cu afaceri de 423 mil. lei (95,8 mil. euro), în creştere cu 23% comparativ cu anul precedent, iar pentru acest an compania şi-a bu­getat trecerea pragului de 100 mil. euro afa­ceri. În acest an, compania a lansat mai multe produse printre care şi Zuzu Max (iaurt pentru bărbaţi) sau bidonul de lapte Zuzu la doi litri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO