Retail&Agrobusiness

Verdino, producător de alimente pe bază de proteine de mazăre, deţinut de antreprenorul Raul Ciurtin, investeşte 4 mil. euro în extinderea liniei de producţie şi dezvoltarea brandurilor din portofoliu

Raul Ciurtin, fondator Verdino Green Foods

Raul Ciurtin, fondator Verdino Green Foods

Autor: Cristina Bellu

21.11.2022, 13:50 265

Verdino, un start-up cofondat în urmă cu mai puţin de patru ani de antreprenorii Raul Ciurtin şi Eberhart Răducanu, care realizează alimente pe bază de proteine de mazăre, anunţă investiţii de 4 mil. euro în extinderea liniei de producţie şi a brandurilor din portofoliu, cu focus pe dezvoltarea unei noi game - produse panetate şi snack-uri gata de consum.

În vara acestui an, compania a cum­părat brandurile verzi Unfished şi Green Course de la producătorul de conserve Prefera Foods din judeţul Alba.

Unfished este o marcă activă pe segmentul produselor vegetale alter­native la peşte, pe când Green Course este un nume folosit pentru articole de tip ready meals, sosuri, maioneze vegane şi alternative vegetale la carne.

“Odată cu preluarea brandurilor Unfished (conserve de ton vegetal, salate şi paste tartinabile, alternative la ton şi somon) şi Green Course (mâncăruri vegetale Ready to Eat), ne-am concentrat anul acesta pe dezvoltarea accelerată a portofoliului, având ca obiectiv acoperirea unor segmente de piaţă în care vedem potenţial extins pe termen lung, atât în România cât şi la nivel internaţional ”, spune Raul Ciurtin, fondator Verdino Green Foods.

Sub brandul Verdino, compania se pregăteşte să lanseze articole precum cele alternative la pui. În portofoliul companiei din Alba se găsesc acum burgeri, mici, carne tocată, cârnăciori, salam, crenvurşti sau brânzeturi.

În România, produsele pe bază de plante (alternative la carne) sunt cumpărate în special în perioadele de post. Numărul de consumatori vegani este redus. Cu toate acestea, numărul celor care reduc cantitatea de carne consumată în detrimentul produselor din plante este în creştere, astfel că circa 40% dintre oameni sunt flexitarieni, conform celor mai recente date. Pentru România, produsele plant-based reprezintă o categorie relativ nouă, astfel că piaţa are o valoare de doar 25 mil. lei (5 mil. euro). Asta înseamnă însă că există foarte mult loc de dezvoltare.

 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO