Retail&Agrobusiness

ZF ESG Summit 2023. Mario Creţu, corporate affairs director, Carrefour Romania: Retailul este o verigă esenţială pentru conceptul ESG, pe care trebuie să-l scoatem din zona de concept şi să-l ducem în zona practică. Cele mai mari provocări în tranziţia către ESG sunt mentalitatea şi educaţia oamenilor şi reglementarea

ZF ESG Summit 2023. Mario Creţu, corporate affairs...

Autor: Alexandra Matei

08.05.2023, 14:52 123

Mario Creţu, corporate affairs director al Carrefour România, spune că retailul este o verigă esenţială pentru conceptul ESG, care trebuie scos din zona de concept şi dus în zona practică. Cele mai mari provocări în tranziţia către ESG, precizează el, sunt mentalitatea şi educaţia oamenilor şi reglementarea.

„Consider că retailul este o verigă esenţială pentru conceptul ESG, pe care trebuie să-l scoatem din zona de concept şi să-l ducem în zona practică. Cele mai mari provocări în tranziţia către ESG sunt mentalitatea şi educaţia oamenilor şi reglementarea. Cred că trebuie să lucrăm cel mai mult la mentalitate şi la educaţie. În zona de educaţie, şi noi, retailerii, trebuie să mărim ritmul de iniţiative. În ultimul rând, aş vorbi de implicarea statului, care ar trebui să ofere facilităţi pentru micii producători, să îi ajute în a-şi creşte ritmul de aplicare a acestor standarde ESG”, a spus acesta în timpul ZF ESG Summit 2023.

Alte declaraţii:

Avem 1.600 de furnizori locali, dintre care 800 sunt ultralocali. Este o acţiune pe care o facem sub umbrela noastră Act for Good. Susţinem agricultorii să facă agricultură bio.

Zona de furnizori locali este esenţială pentru noi şi este o primă verigă. După ce am început să lucrăm din ce în ce mai mult cu cei 1.600 de furnizori locali şi cu cele 17 cooperative, ne-am uitat în zona de clienţi - 60% din decizia de cumpărare a unui client se bazează pe ce face magazinul respectiv în zona de mediu şi sustenabilitate.

O iniţiativă pe care o avem este prin proiectul numit Punem Preţ pe Plastic. Clienţii vin cu sticlele din plastic, le lasă la magazin şi primesc în schimb un fruct şi o legumă românească. În patru ani, am reciclat un milion de sticle de platic. Am avut peste 50.000 de clienţi care au accesat acest program şi am dat aproape 90 de tone de fructe şi legume româneşti.

Totodată, avem şi proiectul în zona de reciclare de ulei. Anul trecut am reciclat circa 700.000 litri de ulei preluat de la clienţi.

SGR este un prim parteneriat public-privat şi este un program care va reduce foarte mult prezenţa deşeurilor de ambalaje. Este un program circular pentru că sumele care vor circula în acest sistem se vor folosi tot pentru proiecte sustenabile. Din noiembrie vom avea acest sistem funcţional.

Anul acesta va fi un an foarte relevant pentru ESG pentru că vom avea SGR. Se va vedea un impact al reglementărilor în zona de mediu din retail. Indicatorul care va fi analizat de către companii cred că se va concentra foarte mult în zona de mediu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO