♦ Industria berii este un barometru al consumului, iar piaţa a crescut cu 0,5% în volum în 2020 faţă de 2019, deşi vânzările de bere din HoReCa s-au redus la jumătate ♦ Românii reîntorşi în ţară şi micile magazine din mediul rural au fost sursele de creştere pentru consum.
Industria berii, estimată la peste 1 miliard de euro anual şi cu un consum de 85 de litri/per capita, a fost mai puţin lovită în România decât în alte state pentru că declinul din restaurante şi terase (HoReCa) a fost compensat prin revenirea în ţară a peste 1,5 milioane de români, o adevărată gură de oxigen pentru sectoarele de consum din România.
„În 2020 s-au întors acasă circa 1,5-2 milioane de români. Cred că avem un volum de consumatori mai mare. Creşterea consumului se vede în magazinele de proximitate, în special în cele din mediul rural, ele fiind totodată şi cele care au compensat pierderile din HoReCa în 2020. Canalul HoReCa nu a impactat industria berii atât de tare ca întoarcerea românilor în ţară“, a declarat Mihai Voicu, general manager al Bergenbier, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.
Piaţa berii a crescut cu 0,5% în volum în 2020 faţă de 2019, ajungând la 16,75 milioane de hectolitri, deşi vânzările din HoReCa au scăzut aproape la jumătate, de la 440 mil. euro în 2019 la 240 mil. euro anul trecut, arată datele Asociaţiei Berarii României, care grupează cei mai mari producători din industrie.
Berea, un sector care îmbină brandurile locale cu cele internaţionale, este singura mare piaţă de consum din România unde producţia locală acoperă peste 95% din ceea ce se consumă pe plan intern.
În 2020, consumul din România a crescut cu 2,2% faţă de 2019, arată şi datele INS. Într-un an marcat de pandemia de COVID-19, cu un sector al restaurantelor şi al teraselor (HoReCa) afectat puternic de lockdown, restricţii şi scăderi de peste 60% ale vânzărilor, piaţa berii a reuşit să rămână pe plus. „Industria berii a fost mai puţin lovită în România decât în alte ţări, pentru că piaţa berii în 2020 a fost într-o zonă flat. Suntem în linie cu aşteptările interne, cu piaţa şi poate chiar puţin peste. E adevărat, din punctul de vedere al valorii, încă suntem afectaţi din cauza restricţiilor impuse în HoReCa şi acolo cu toţii aşteptăm evoluţii mai bune“, a mai spus Mihai Voicu.
Bergenbier face parte din grupul Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, unul dintre cei mai mari producători de bere din lume. Bergenbier a raportat pentru 2019, ultimul an pentru care sunt disponibile date, o cifră de afaceri de 651 mil. lei şi a fost pe pierderi. Compania nu a comunicat datele financiare pentru 2020.