Companii

Retailerul de încălţăminte Benvenuti, controlat de antreprenorul Dan Pavel, a deschis un magazin în Bucureşti Mall şi a ajuns la o reţea de 47 de unităţi la nivel naţional

Retailerul de încălţăminte Benvenuti, controlat de...

Autor: Laurentiu Cotu

20.10.2023, 16:45 142

Retailerul de încălţăminte Benvenuti, controlat de antreprenorul local Dan Pavel, a inaugurat cel de-al 47-lea magazin din ţară şi al şaselea din Capitală în Bucureşti Mall. Situat la etajul 1 al centrului comercial, magazinul are o suprafaţă de 160 mp şi comercializează mai multe branduri de încălţăminte, printre care Luca di Gioia, Solo Donna, TheZeus, Enzo Bertini, dar şi mărcile internaţionale Converse, Skechers şi Pierre Cardin. Benvenuti operează în prezent o reţea de magazine în principal sub brandul Benvenuti, dar are şi magazine sub brandul Enzo Bertini.

Enzo Bertini este o reţea de magazine multibrand high-class, unde retailerul comercializează branduri  consacrate, precum Karl Lagerfeld, Steve Madden, Premiata, Valentino, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, John Richmond, Guess, John Galliano, Liu Jo, Gant şi Enzo Bertini. Compania Benvenuti a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 157,1 mil. lei (31,8 mil. euro), în creştere cu 27% faţă de anul anterior, un profit net de 17,6 mil. lei (3,5 mil. euro), triplu faţă de anul precedent, având un număr mediu de 375 de angajaţi, potrivit calculelor ZF pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Antreprenorul Dan Pavel, proprietarul Benvenuti, a fost acţionar şi în cadrul retailerului de pantofi Leonardo, alături de Florin Panea, înainte de a lansa pe piaţă brandul Benvenuti. Odată cu venirea crizei din 2008-2009, businessul Benvenuti a intrat într-un amplu proces de restructurare, focalizarea fiind pe reducerea costurilor. Atunci au fost reduse substanţial bugetele de marketing, însă ulterior, acestea au revenit din nou pe creştere, odată ce businessul a intrat şi el pe un trend ascendent. Alături de Dan Pavel, care deţine 85% din acţiunile Benvenuti, din acţionariatul companiei mai fac parte Adrian Certezeanu (5%), Gabriel Ţepelea (5%) şi Adrian Câzu (5%).

Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. În 2020 însă, pandemia de COVID-19 a schimbat raportul de puteri şi a făcut ca online-ul să devină nu doar un motor al acestei pieţe, ci şi un pariu al jucătorilor care încă nu se lansaseră - deloc sau puternic – pe acest segment.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO