Companii

Retailerul german Tengelmann va investi peste 300 mil. euro pentru extinderea retelei Plus

Retailerul german Tengelmann va investi peste 300 mil. euro pentru extinderea retelei Plus

Plus opereaza pe piata romaneasca 52 de magazine cu politica de discount

18.04.2008, 17:23 61

Grupul german Tengelmann continua expansiunea retelei sale de discount pana la 175-200 de unitati pe piata locala, dupa ce a refuzat oferte de la Carrefour, Rewe si alti retaileri de talie internationala care s-au aratat interesati de magazinele Plus din Romania.
"Ne extindem in toate regiunile tarii, fiind vizate orase cu peste 15.000 de locuitori", spune Uwe Klostermann, directorul general al retelei Plus in Romania. Retailerul si-a planificat un ritm de expansiune de 25-30 de magazine noi in fiecare an, pana la un numar de 175-200 de unitati. Investitia medie pentru deschiderea unei unitati Plus este de 2 mil. euro.
In prezent, Plus opereaza pe piata romaneasca 52 de magazine cu politica de discount, fiind cea mai extinsa retea de profil, urmata la mica distanta de Penny Market, divizie a grupului Rewe.
Klostermann mai spune ca, pe langa cresterea vanzarilor adusa de expansiunea retelei, compania va inregistra si o rata de crestere organica, aceasta fiind peste ritmul de majorare al pietei de retail.
"Estimam o crestere organica de peste 20% in anul fiscal care se va incheia la 30 aprilie, comparativ cu perioada anterioara. Avem magazine mai vechi de un an care inregistreaza rate de crestere si de peste 100%", afirma directorul Plus.
De altfel, rezultatele bune inregistrate de reteaua Plus pe piata locala au reprezentat motivul pentru care grupul german Tengelmann a decis sa nu iasa din retailul romanesc cu discount, potrivit lui Klostermann.
Anul trecut, reprezentantii Tengelmann au declarat ca analizeaza vanzarea magazinelor Plus din afara Germaniei, purtand discutii in acest sens cu mai multi competitori. Mai multe subsidiare Plus au fost deja vandute de catre grup, acesta renuntand astfel la retelele din Ungaria, Cehia, Polonia, Portugalia, Grecia si Spania.
La inceputul anului, dupa mai multe luni in care a fost analizata posibilitatea vanzarii retelei din Romania, Tengelmann a anuntat ca nu va renunta la magazinele Plus de pe piata romaneasca.
"Cu siguranta ca ofertele au fost foarte interesante pentru magazinele Plus din Romania. Este adevarat ca au fost discutii cu Carrefour si Rewe, cat si cu alti retaileri internationali care s-au aratat interesati de preluarea retelei din Romania", afirma Klostermann.
Plus Discount este in prezent liderul segmentului de retail cu discount din Romania, potrivit datelor companiei.
Strategia grupului Tengelmann pe segmentul de discount se va axa in urmatorii ani pe expansiunea in Europa de Est, regiune care ofera oportunitati importante de crestere si de expansiune pe piete noi. Tengelmann va deschide anul viitor primele magazine Plus din Bulgaria, piata pe care vizeaza pozitia de lider. La nivel local, batalia pe piata de profil se da intre magazinele Plus, Penny Market si Profi, retea operata de grupul francez Louis Delhaize. In plus, reteaua Lidl, parte a grupului Schwarz, isi pregateste intrarea pe piata romaneasca, compania fiind foarte activa in recrutarea echipei de expansiune.
Plus a intrat in Romania in anul 2005, inaugurand simultan primele 11 magazine. Compania are un centru logistic la Ploiesti, in care vrea sa investeasca in urmatoarea perioada circa 10 mil. euro pentru extinderea suprafetei cu 15.000 mp, pana la 40.000 mp.
Klostermann previzioneaza cresterea segmentului de retail cu discount in Romania intr-un ritm accelerat in urmatorii ani, atat datorita expansiunii retelelor active pe piata de profil, cat si datorita schimbarii comportamentului consumatorilor.
Anul trecut, discounterele si hipermarketurile au fost cele mai dinamice segmente din retailul local datorita investitiilor in expansiune realizate de companiile active pe piata.
La polul opus s-au situat buticurile si chioscurile, care au pierdut cota de piata.
"Timpul alocat cumparaturilor de bunuri de larg consum se va diminua in urmatorii ani. Pe viitor, consumatorii se vor orienta mai mult catre magazinele aflate in proximitatea locuintelor lor", anticipeaza directorul Plus.
Cu toate acestea, el nu crede ca retailul cu discount din Romania va ajunge la cota de piata pe care acest segment o detine in Germania (circa 40%).
"Nemtii sunt foarte economi, acorda o foarte mare importanta pretului atunci cand cumpara alimente, aceasta fiind una dintre diferentele in comportamentele de consum din cele doua piete, Romania si Germania", explica managerul.
La finele anului trecut, retelele de magazine cu politica de discount ajunsesera la 156 de magazine pe piata romaneasca prin investitii de 100 mil. euro realizate in cursul lui 2007.
In total, numarul magazinelor afiliate unor retele de comert era estimat la aproape 400 de unitati la inceputul acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO