Companii

Retailerul local La Cocoş, cunoscut pentru politica preţurilor mici, a deschis al treilea hipermarket şi a ajuns la afaceri de 713 mil. lei

Retailerul local La Cocoş, cunoscut pentru politica...

Autor: Cristina Roşca

10.07.2023, 00:07 50824

Retailerul La Cocoş, controlat de antreprenorul Iulian Nica, şi-a majorat anul trecut afacerile cu circa 30%, de două ori mai rapid decât inflaţia, vânzările companiei ajungând la 713 mil. lei.

Creşterea este susţinută - chiar dacă într-o mai mică măsură - şi de deschiderea celui de-al treilea magazin al companiei, în Ploieşti, este vorba de a doua unitate din oraş. Aceasta a fost inaugurată însă în toamna lui 2022, aşa că nu a prins decât câteva luni de funcţionare. Re­tailerul La Cocoş este activ pe formatul de hipermarket şi este cunoscut pentru politica preţurilor mici. Aceasta a fost şi principala „armă“ a companiei în lupta cu concurenţa, în condiţiile în care formatul de magazine mari, de tip hipermarket, a tot pierdut teren în ultimii ani în favoarea discountului şi a proximităţii moderne.

Pentru a ţine preţurile jos însă, compania a investit mai puţin în amenajare şi ambianţă.

Deşi sunt voci care spun că a apus vremea hipermarketurilor, rezultatele La Cocoş vin să infirme această teorie. Ba mai mult, conform datelor ZF, primele două magazine se numără printre cele mai bune ca vânzări din România.

Cele mai bune magazine de retail alimentar din România ca vânzări sunt, conform ultimelor date ZF, hipermarketurile Carrefour Băneasa, Auchan Titan şi Cora Lujerului, fiecare cu afaceri de sub 100 mil. euro anual. Totuşi, ele au suprafeţe aproape duble sau chiar de aproape trei ori mai mari decât La Cocoş Bucureşti şi, respectiv, Ploieşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO