Companii

Retailul mare pariază pe antreprenorii mici. Grupul Iulius vrea să aducă în proiectele sale tot mai multe afaceri locale

Retailul mare pariază pe antreprenorii mici. Grupul Iulius vrea să aducă în proiectele sale tot mai multe afaceri locale

Oana Diaconescu, head of leasing în grupul Iulius: La nivelul obiceiurilor de consum, în reţeaua Iulius se constată apetenţa consumatorilor pentru produse româneşti şi chiar locale în special în zona food & beverages şi servicii.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

26.10.2021, 16:30 278

Într-o perioadă în care antreprenorii mici au fost printre cei care au avut cea mai mare nevoie de susţinere, nu doar cumpărăturile online au fost salvarea. În piaţa locală de retail au existat şi jucători mari care au hotărât să dea o mână de ajutor businessurilor fără prea mult istoric în spate, dar active în zona de producţie şi servicii.

Iulius Group este unul dintre dezvoltatorii care au avut de-a lungul ultimului an şi jumătate, de la debutul pandemiei pe piaţa locală, mai multe iniţiative de susţinere a antreprenorilor de la zero, cu afaceri încă mici.

Cel mai recent, Iulius a anunţat că derulează un program pentru susţinerea antreprenorilor locali sub numele Go Local. Cei interesaţi trec printr-un program de selecţie, iar la final businessurile alese primesc scutiri temporare de la plata chiriei pentru prezenţa în cadrul ansamblurilor Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara sau al reţelei Iulius Mall din Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava.

„Chiar dacă am reuşit să navigăm cu bine perioada cea mai critică a pandemiei, reuşind să păstrăm continuitatea chiriaşilor noştri, ultima perioadă ne-a făcut să ne îndreptăm atenţia şi mai mult asupra businessurilor locale, care nu beneficiază de o expunere semnificativă. Ne-am dat seama că trebuie să acţionăm proactiv şi să punem umărul la crearea următoarelor reţele locale, naţionale sau, de ce nu, internaţionale, facilitând micilor antreprenori accesul în proiectele noastre. Pentru aceştia, accesul în proiecte comerciale consacrate este o barieră şi, din acest motiv, vrem să-i ajutăm să-şi valideze businessul, susţinându-i măcar pentru început“, spunea recent Sebastian Mahu, head of asset management la Iulius.

Programul are ca destinatari micii antreprenori din regiunile în care grupul Iulius este prezent prin proiectele sale, care nu au mai fost prezenţi în centre comerciale sau malluri. Câştigătorii beneficiază de avantaje precum scutirea temporară de la plata chiriei şi reduceri între 25-50%, flexibilitate la durata contractului, precum şi campanii de promovare şi consultanţă integrate, pachete de beneficii care pot ajunge până la o valoare totală de maximum 10.000 de euro.

Dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, deţinut de Iulian Dascălu, controlează pe plan local reţeaua de malluri Iulius, dar şi proiectele mixte Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara şi câteva clădiri de birouri.

La începutul anului 2021, oficialii Iulius spuneau că alocă 25% dintr-o suprafaţă de retail de 6.000 de metri pătraţi suplimentari în proiectul Palas din Iaşi antreprenorilor şi producătorilor locali. Compania derulează o investiţie de 120 de milioane de euro pentru a extinde suprafaţa de retail a complexului din Iaşi. „Proiectul va include un concept de food market, cu restaurante, cafenele şi terase, o zonă de servicii, inclusiv medicale, dar şi locaţii ale producătorilor locali. Astfel, există oportunităţi pentru ca aceştia să facă parte dintr-un proiect unde vor lucra peste 5.000 de angajaţi, un public constant pentru businessurile lor, dar care va atrage şi locuitorii din proximitate. Există o preocupare încă de la formarea mixului de chiriaşi de a aloca spaţii pentru iniţiativele locale, fără a fi însă un criteriu de selecţie sau un target în prospectare“, spunea atunci Oana Diaconescu, head of leasing în grupul Iulius.

În reţeaua de malluri Iulius, dar şi în proiectele Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, antreprenorii locali vin din diferite domenii, de la alimentaţie publică, restaurante şi cafenele până la modă şi servicii. Ponderea chiriaşilor locali în cadrul proiectelor Iulius raportat la suprafaţa ocupată este, în medie, de 15,5%, iar a celor naţionali – de 18,4%.

La Palas Iaşi există o zonă dedicată special antreprenorilor locali, zonă care include de la concepte de carmangerii – cum sunt Meat Concept Store şi Kosarom, băcănia Cămara lui Baciu, cofetăria Blanca, patiseria Plăcintele Domneşti, produsele apicole Prisaca Bârnova până la servicii de utilitate cotidiană.

Tot pentru susţinerea antreprenorilor locali, Iulius Group a demarat anul acesta construcţia celor două proiecte Family Market, două concepte care reunesc mai multe tipuri de spaţii, precum farmacie, spălătorie, mobile service, florărie, pet shop, coafor, produse pentru casă şi fashion, dar şi carmangerie, băcănie, brutărie, cofetărie, fast-food.

Cele două dezvoltări sunt situate în judeţul Iaşi - în comuna Miroslava şi cartierul Bucium - şi vor fi finalizate în primul trimestru din 2022, potrivit datelor transmise de reprezentanţii dezvoltatorului.

Împreună, cele două proiecte reprezintă o investiţie de peste 17 milioane de euro, care se realizează prin intermediul unei finanţări bancare acordate de CEC Bank.

„La nivelul obiceiurilor de consum, în reţeaua Iulius se constată apetenţa consumatorilor pentru produse româneşti şi chiar locale în special în zona food & beverages şi servicii“, adaugă Oana Diaconescu.

În total, toate proiectele imobiliare dezvoltate de Iulius Group - din care o parte sunt împărţite la nivel de acţionariat şi cu fondul sud-african Atterbury Europe - au generat anul trecut afaceri de 522 de milioane de lei, cu 12% mai puţin faţă de 2019. Tot cumulat, aceleaşi proiecte au adus un profit de 6 milioane de lei în 2020, de la 70 de milioane de lei în 2019 şi 434 de milioane de lei în 2018.

La începutul anului 2021, oficialii Iulius spuneau că alocă 25% dintr-o suprafaţă de retail de 6.000 de metri pătraţi suplimentari în proiectul Palas din Iaşi antreprenorilor şi producătorilor locali.

Family Market Bucium

 
AFACERI DE LA ZERO