Companii

Reteaua de magazine Bricostore, vanzari de 180 mil. euro

Reteaua de magazine Bricostore, vanzari de 180 mil. euro
04.02.2008, 18:52 137

Bricostore, a doua mare retea de magazine de bricolaj de pe piata locala, a realizat vanzari de 180 mil. euro in 2007, in crestere cu 30% fata de anul precedent, dupa ce s-a extins cu o unitate deschisa la Pitesti.
Compania, care opereaza in prezent 8 magazine, dintre care patru localizate in Bucuresti, estima anul trecut vanzari de 170 mil. euro pana la finele lui 2007.
In acest an, francezii au anuntat cel mai puternic ritm de extindere de cand sunt prezenti pe piata romaneasca, avand planificate 4 deschideri de magazine prin investitii totale de circa 24 mil. euro.
Reteaua va intra in orasele Arad, Braila, Focsani si Suceava. Bricostore va merge si in acest an in locatii invecinate cu alte magazine cu suprafete mari, precum hipermarketuri.
La Suceava, magazinul Bricostore va face parte din parcul de retail Iulius Mall, alaturi de Auchan, in timp ce in orasele Arad si Braila noile unitati ale retelei vor fi amplasate in centrele comerciale Armonia, in care si retailerul Carrefour a inchiriat spatii.
La inceputul lui 2007, retailerul de bricolaj tintea un ritm de extindere de 3-5 unitati noi pe an, insa preturile de pe piata imobiliara i-au incetinit expansiunea la nivel national. Si competitorul sau Mr. Bricolage si-a reprogramat cele doua deschideri planificate initial pentru 2007 din cauza conjucturii pietei imobiliare.
Bricostore face parte din grupul francez de retail Bresson si a intrat pe piata locala in 2002, an in care si germanii de la Praktiker si-au facut aparitia in retailul romanesc de bricolaj.
Reprezentantii companiei estimau in 2006 ca vor ajunge la vanzari de 500 mil. euro la orizontul anului 2011, cu aproximativ 30 de magazine operationale. Acestia iau in calcul si continuarea extinderii in Capitala.
In prezent, pe piata locala opereaza 5 retele internationale de bricolaj, dintre care trei - BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach - au intrat in Romania in perioada 2006-2007.
Numarul magazinelor afiliate unor lanturi internationale de bricolaj ar putea ajunge la 53 de unitati, daca planurile retailerilor vor fi duse la bun sfarsit. Alti jucatori importanti pe piata de profil sunt retelele romanesti Dedeman si Ambient, care au anuntat, la randul lor, planuri de extindere pentru urmatorii ani.
Anul trecut, pe piata romaneasca au fost deschise 9 magazine de bricolaj ale unor retele internationale, fata de 10 in 2006. Praktiker este in prezent cel mai mare jucator din retailul de bricolaj, avand cea mai extinsa retea, cu 20 de unitati, si vanzari de peste 250 mil. euro la nivelul anului 2007.
In ciuda dificultatilor de pe piata de real estate pe care retailerii de bricolaj le intampina in expansiunea lor, 2008 se anunta anul cu cel mai mare ritm de extindere al retelelor internationale de profil de la intrarea lor pe piata locala. Potrivit estimarilor, acestea vor investi in total circa 200 mil. euro in acest an si vor crea circa 2.000 de locuri de munca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO