Companii

Reteaua locala Hard Discount isi reduce afacerile la jumatate

06.06.2010, 23:13 224

Reteaua de supermarketuri Hard Discount din Brasov, detinuta deDiana Filipoiu, va incheia anul cu o cifra de afaceri de 30 mil.lei (7,3 mil. euro), la jumatate fata de valoarea inregistrata in2009, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei.

Retailerul, cu afaceri de 18 mil. euro in 2008, a ramas cu 6magazine operationale dupa inchiderea a doua unitati in Brasov inacest an, preluate de catre un alt retailer - compania SPARDiscount. Acesta a redeschis deja unul dintre supermarketuri subbrandul SPAR.

"Am renuntat la cele doua spatii pentru ca nu am obtinut ochirie mai mica de la proprietarul lor", au declarat reprezentantiiHard Discount Brasov.

Acestia sustin ca intentioneaza sa redreseze compania careinregistreaza in acest moment datorii restante la stat si la alticreditori fara a mai inchide alte magazine.

Recent, Administratia Finantelor Publice Brasov a scos lalicitatie un teren de 2.200 de metri patrati din oras adus cagarantie pentru datoriile Hard Discount catre ANAF (AgentiaNationala de Administrare Fiscala).

"Terenul fusese adus ca garantie de catre o alta companie,Metprod SDV, pentru amanarea platii taxelor si impozitelor HardDiscount catre institutia de stat, iar vanzarea acestuia nuinfluenteaza activitatea retelei noastre de magazine", au precizatreprezentantii operatorului de supermarketuri.

Metprod SDV, companie cu afaceri de 0,4 mil. euro in 2008, siHard Discount au actionariat comun, potrivit datelor de laRegistrul Comertului.

Hard Discount se numara printre cele mai mari retele desupermarketuri cu capital romanesc de pe piata. La finele lui 2007,compania opera 7 unitati, avand vanzari totale de 19 mil. euro siaproape 400 de angajati.

Reducerea suprafetei de vanzare a retelei a taiat insa circa 70de locuri de munca la Hard Discount in ultimul an, potrivit datelorcompaniei. Retailerul are acum 230 de angajati.

Businessul romanesc din retail, la pamant

Declinul consumului a lovit puternic afacerile retelelor localede supermarketuri in 2009 si a adus un val de insolvente pe piatain special in randul operatorilor care au pariat pe investitii inimobiliare in anii 2006-2007: Pic Group, SPAR SRL din Arad siTrident Trans Tex.

In urma intrarii in reorganizare judiciara, reteaua dehipermarketuri Pic a iesit de pe piata, iar operatorii SPAR (dinArad) si Trident au ramas cu mai putin de jumatate din suprafetelede vanzare operate in 2008.

Si retelele romanesti de supermarketuri Ethos si Fidelio auiesit de pe piata din cauza problemelor de lichiditati cu care s-auconfruntat de la inceputul lui 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO