Companii
Reţelele de magazine promovează cel mai des îmbrăcămintea, berea şi detergentul în propriile cataloage
Retailerii publică anual circa 1.000 de cataloage, acestea fiind de altfel unul dintre cele mai importante instrumente de promovare, alături de site-urile proprii.
Hainele, berea şi detergentul sunt categoriile de produse care se află cel mai des la promoţie în cataloagele retailerilor, arată o analiză a companiei de cercetare Focus Market Research. Astfel, în primele şapte luni ale anului (în perioada 2 ianuarie – 25 iulie), cele trei categorii de articole au strâns aproape 7.500 de promoţii şi reduceri, respectiv peste 7% din totalul ofertelor aflate în cataloagele marilor lanţuri de magazine.
Clasamentul este completat apoi cu produse alimentare din diferite segmente, acestea fiind cel mai des la ofertă pentru că se află şi cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În cazul acestora marja de profit este mică, iar retailerii pariază pe volume mari de vânzări, de aceea lupta pe preţ este foarte mare în contextul în care românii încă sunt atenţi la acest aspect.
La vârf însă se află categoria îmbrăcăminte, cu aproape 3.000 de oferte, numărul fiind în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Retailerii alimentari devin tot mai vizibili pe piaţa de îmbrăcăminte, Lidl şi Auchan aflându-se în topul celor mai mari jucători pe piaţa hainelor pentru copii spre exemplu. Mai mult, Auchan chiar şi-a deschis magazine proprii de haine sub brandul propriu InExtenso. La rândul lui, grupul Carrefour vrea să parieze pe brandul propriu de haine Tex şi să lanseze colecţii de haine în colaborare cu designeri români. Pe o piaţă a modei puternic competitivă, cu cele mai multe nume internaţionale prezente, lanţurile de hipermarketuri sau magazine de tip discount devin tot mai vizibile şi mănâncă încet cotă de piaţă.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Inflaţia din ultimii doi ani schimbă formatele de magazine şi îi determină pe retaileri să pună pe piaţă formatul hard-discount
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
S-a aşternut liniştea peste digitalizarea IMM-urilor non-IT: „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion