Companii

Rigips tinteste vanzari de 23 mil. euro

06.05.2003, 00:00 31

Rigips Romania SRL, filiala a grupului britanic de materiale de constructii BPB, a realizat in 2002 un profit operational de 3,2 mil. euro la o cifra de afaceri de 19,7 mil. euro. Firma mizeaza in 2003 pe o cifra de afaceri de 23 mil. euro si un profit net de 3,2 mil. euro.
Compania, unul dintre cei mai mari producatori de pe piata gips cartonului si cea de ipsos, potrivit aprecierilor lui Constantin Hariton, directorul general al Rigips Romania SRL, a raportat o crestere a vanzarilor cu aproximativ 40% pe anul anterior. Unul dintre motivele acestei evolutii este si fuziunea activitatilor BPB de pe piata romaneasca a gips cartonului si a ipsosului sub un singur nume: Rigips Romania SRL.
Compania detine o cota de circa 40% din piata interna de gips carton, estimata pentru anul trecut la 12,3 mil.mp, ceea ce indica vanzari totale de circa 38 mil. euro. Rigips concureaza pe piata de profil cu Lafarge Arcom Gips SA (unicul producator din Romania) cu  cota de aproximativ 25-26%, Knauf (Germania) 22%, respectiv ultimul jucator venit pe piata compania norvegiana Norgips aproximativ 12%.
Consumul de gips carton pe cap de locuitor a crescut anul trecut la 0,57 mp fata de 0,45 mp in 2001, insa ramane la cote scazute comparativ cu alte piete: Polonia, Cehia, Ungaria cu o medie de 1,7 mp/locuitor, Franta - 3,4 mp/locuitor, statele scandinave cu medii intre 5 si 6,7 mp/locuitor sau SUA cu 9,7 - 10 mp. Din cauza consumului redus, o eventualainvestitie este inca improbabila in Romania.
"Acest indicator (n. red. - al consumului de gips carton pe cap de locuitor) este urmarit cu atentie de catre BPB cand este vorba de o investitie de zeci de milioane de euro. Consumul mediu anual pe cap de locuitor arata care este starea de sanatate a economiei; din pacate, starea economiei noastre nu este foarte buna", a spus Hariton.
Anul trecut, oficialii companiei britanice au spus ca mai multe state din regiunea Europei Centrale si de Est candideaza pentru stabilirea locatiei unei fabrici de gips carton, investitie in valoare de 20-25 mil. euro.
In domeniul productiei de ipsos, unul dintre materialele de constructii de baza, Rigips Romania detine o cota de circa 70% din piata interna prin intermediul fabricii de la Turda. BPB Plc a cumparat de la Holderbank (actualul Holcim) pachetul majoritar de actiuni al producatorului de ipsos Gypsum Turda. Piata de ipsos din Romania a fost in 2002 de 80.000 tone, conform lor facute de reprezentantii companiei britanice, comparativ cu 77.500 tone in 2001.
Fabrica de la Turda a avut anul trecut vanzari de 4,1 mil. euro, in crestere cu 5%. Pana acum, proprietarul britanic a investit la Turda peste 8 mil. euro.
BPB a intrat pe piata romaneasca in 1995, in prezent avand 156 de angajati. La nivel mondial, BPB are o cifra de afaceri de circa trei miliarde euro si un profit net de aproximativ 300 milioane euro, la un numar de 12.000 de angajati. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO