Companii

Românii dau pe cadouri cu 31% mai mult decât anul trecut. Media ajunge la 544 de lei

Românii dau pe cadouri cu 31% mai mult decât anul...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

23.12.2015, 00:00 119

Bugetul românilor pentru cadourile de Crăciun în 2015 a crescut cu 31% faţă de anul trecut, ajungând la o medie de 544 de lei, se arată într-un studiu al companiei iSense Solutions. Banii se duc în principal pe articole de vestimentaţie (36%), jucării (22%), produse cosmetice/de îngrijire personală (19%) şi dulciuri (18%), bugetul pus la bătaie de bărbaţi fiind mai mare decât cel al femeilor.

În topul dorinţelor se află anul acesta telefonul mobil, la care visează 13% din români, cu şase procente mai mult decât în 2014, urmat de automobile (6%), articole de vestimentaţie (6%), accesorii/bijuterii (6%) şi bani (5%). La nivel de gen, mai degrabă femeile vor să primească în dar cadouri materiale, respectiv 88%, comparativ cu 82% din bărbaţi. Femeile ar fi fericite să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri şi produse cosmetice, iar bărbaţii ar fi mulţumiţi cu electronicele.

„Faptul că românii şi-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sărbători poate fi explicat printr-o îmbunătăţire uşoară a situaţiei economice în mediul urban. Remarcăm, de asemenea, o creştere semnificativă a intenţiei de a oferi în dar haine (de la 23% la 36%) şi jucării (de la 12% la 22%), astfel că se preconizează un Moş Crăciun darnic în special cu cei mici şi cu persoanele de gen feminin“, spune Andrei Cânda, managing partener la iSense Solutions.

Studiul iSense a fost realizat online pe un eşantion de 1.006 respondenţi în 2015, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO