Companii

Roxana Capătă, Ford România Services: Prima prin Rabla Plus pentru maşini electrice ar trebui redusă spre 6-7 mii de euro. Programul actual blochează livrările şi şase luni într-un an

Roxana Capătă, managing director, Ford România Services: Scopul programului Rabla Plus este să permită unui număr cât mai mare de oameni să cumpere un automobil electric. Din punctul nostru de vedere valoarea tichetului ar trebui să fie de 6.000 – 7.000 de euro. Sunt mii de clienţi care aşteaptă următorul val al programului.

Roxana Capătă, managing director, Ford România Services: Scopul programului Rabla Plus este să permită unui număr cât mai mare de oameni să cumpere un automobil electric. Din punctul nostru de vedere valoarea tichetului ar trebui să fie de 6.000 – 7.000 de euro. Sunt mii de clienţi care aşteaptă următorul val al programului.

Autor: Bogdan Alecu

07.12.2023, 11:00 3888

Cererea pentru vehicule electrice este în creştere, atât pe segmentul utilitarelor unde firmele cumpără în special prin fonduri europene, dar şi pentru a utiliza energia furnizată de panourile fotovoltaice instalate. Pe segmentul autoturismelor cererea mare pentru programul Rabla Plus blochează însă livrările în cazul în care clienţii nu obţin finanţarea, ei aşteptând tranşa următoare.

Cererea pentru maşini electrice este în creştere, în special datorită programului Rabla Plus, însă pentru că cei care cumpără astfel de automobile vor să acceseze cei 11.000 de euro oferiţi, aceştia aşteaptă şi luni întregi până sunt deblocate fonduri, iar maşinile stau blocate în curtea dealerilor.

„11% din piaţă este acum reprezetată de maşini electrice. Dar sunt şi blocaje care trebuie remediate. Rabla Plus blochează 6 luni pe an achiziţiile de electrice. Pentru cei 11.000 de euro clienţii aşteaptă următorul val. Sunt mulţi clienţi care comandă, dar nu prind fonduri, iar aceştia aşteaptă supli­mentarea următoare. Din punctul nostru de vedere cererea pentru electrice în România este ridicată, dar Rabla Plus trebuie regândit şi reechilibrat din punct de vedere al valorii voucherului pentru ca programul să asimileze un volum mai mare de vânzări, iar clienţii să poată accesa într-un timp mai bun maşinile electrice“, a spus Roxana Capătă, managing director al Ford România Services.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO