Companii

Schema 20-20 dezvăluie marjele de profit reale al supermarketurilor şi hipermarketurilor: aceştia îşi pun minimum 40% peste costurile lor, deşi declară la ANAF marje de sub 10%

De la poarta fermei, laptele pleacă cu 2,2 lei/litru, conform datelor statistice, iar la consu­mator ajunge cu 7 lei/litru, în cazul laptelui cu preţ plafonat, sau 10 lei, în cazul celuilalt tip.

De la poarta fermei, laptele pleacă cu 2,2 lei/litru, conform datelor statistice, iar la consu­mator ajunge cu 7 lei/litru, în cazul laptelui cu preţ plafonat, sau 10 lei, în cazul celuilalt tip.

Autor: Florentina Niţu

02.03.2024, 00:07 1185

Constrângerea marjelor de adaos comercial la 20% pentru procesatori şi 20% pentru retaileri dă o indicaţie asupra adaosurilor practicate de aceştia. Astfel, pentru a analiza cu ce marjă lucrează retailerii se poate compara preţul la litrul de lapte supus regulii 20-20 cu preţul unui litru de lapte stabilit liber.

Spre exemplu, în această săptămână, într-un supermarket din zona Dristor, un litru de lapte brandul Napolact cu 1,5% grăsime costă 7,15 lei, iar cel cu 3,5% grăsime este 10,4 lei. În primul caz, laptele intră în lista produselor alimentare cu preţ plafonat de guvern.

Din luna august 2023, guvernul a plafonat preţul alimentelor de bază, unde intră şi laptele. La laptele de 1,5% grăsime, adaosurile comerciale au fost limitate la 20% pentru procesatori peste costul de producţie, 5% pentru distribuitori – indi­ferent de numărul lor – şi 20% pentru retaileri. Laptele 3,5%, care costă 10,4 lei, nu este supus regulii 20-20.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO