Companii

Schimbare de strategie? Starbucks a închis în 2020 prima cafenea la parterul unei clădiri de birouri şi a pariat pe stradal

Schimbare de strategie? Starbucks a închis în 2020 prima cafenea la parterul unei clădiri de birouri şi a pariat pe stradal

Reţeaua de cafenele Starbucks, adusă pe plan local în sistem de franciză de către polonezii de la Amrest, a încheiat anul trecut cu 54 de unităţi după trei deschideri şi o închidere, arată datele din raportul anual al grupului.

În 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, com­pania a tras obloanele cafenelei din cadrul clădirii de birouri The Mark. Închiderea vine în contextul în care oa­menii au muncit mai mult de acasă anul trecut, iar clădirile de birouri au fost mai mult goale. Starbucks a deschis la polul opus anul trecut trei uni­tăţi, pariind pentru prima dată pe spaţii stradale. Spre exem­plu, au fost inaugurate cafenele în Piaţa Romană, într-o clădire istorică, şi în Piaţa Universităţii, un reper al Bucu­reşti­ului. Acestea sunt primele unităţi stradale din Româ­nia, excluzând spaţiile amplasate la parterul clădirilor de birouri.

Pe piaţa extrem de fragmentată a cafenelelor din România, Starbucks este lider detaşat cu afaceri de 140 mil. lei în 2019, şi se luptă cu nume străine precum McCafe sau Gloria Jean’s, dar şi cu branduri locale precum The Coffee Shop sau 5 to go. Datele pe 2020 nu sunt publice încă.

Americanii de la Starbucks sunt prezenţi pe piaţa locală de mai bine de 15 ani, însă încă de la început s-au dezvoltat în sistem de franciză, având mai mulţi parteneri. Acum, franciza pe România o are grupul polonez Amrest, un gigant cu prezenţă pe mai multe pieţe.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO