Companii

Seful Jolidon: Suntem in plina crestere intr-o piata europeana in regres

10.02.2006, 20:35 66

Gabriel Carlig, proprietarul uneia dintre cele mai importante firme romanesti din confectii anunta ca anul acesta se va axa pe dezvoltarea retelei de retail.

Strategia de dezvoltare a companiei Jolidon Cluj, producatoare de lenjerie intima, pentru anul acesta este structurata pe trei directii bine definite.

"In primul rand, vom dezvolta latura de magazine proprii in tara, urmand sa crestem cu circa 50% numarul acestora, ceea ce inseamna ca vom avea spre sfarsitul anului aproximativ 70 de magazine. Acest lucru este strans legat de cresterea numarului de mall-uri si galerii comerciale din tara. Cea de-a doua directie pe care ne vom dezvolta urmareste deschiderea unei retele de circa 20 de magazine in Franta care vor fi in franciza. Nu in ultimul rand, vom deschide tot in acest an Jolidon Germania, ce se va alatura astfel celorlaltor trei: Jolidon Franta, Jolidon Ungaria si Jolidon Italia", a declarat ieri Gabriel Cirlig, directorul general al Jolidon si proprietarul firmei.

Potrivit lui Cirlig, deschiderea unui magazin in regie proprie reprezinta o investitie de 50.000-100.000 de euro, compania clujeana avand avantajul ca si-a dezvoltat in paralel divizii pe latura de amenajari interioare si constructii, ceea ce duce la reducerea costurilor.

"Suntem in plina crestere intr-o piata europeana care este in regres. Ceea ce oferim noi este o simbioza intre creatie si executia produselor, in timp ce la majoritatea brandurilor exista o ruptura intre cele doua segmente datorata mutarii productiilor pe piata chineza sau la producatori in lohn", a declarat directorul general al Jolidon.

Datorita planurilor de investitii prevazute pe 2006, oficialul companiei estimeaza ca, la sfarsitul anului Jolidon va atinge o cifra de afaceri de 26-30 milioane de euro, dupa ce in 2005 cifra de afaceri a fost de 20 milioane de euro.

"Aproximativ 10% din cifra de afaceri a reprezentat profitul, dar aproape in intregime acesta se duce in dezvoltarea companiei si a imaginii acesteia", a spus omul de afaceri.

Desi apreciaza ca dificila o estimare a pietei lenjeriei din Romania, Cirlig spune ca Jolidon este, de departe, lider pe piata locala, chiar daca se confrunta cu reale probleme legate de piata neagra a produselor contrafacute, chiar produsele de lenjerie sub numele Jolidon fiind comercializate astfel.

"Avem un lant de 45 de magazine proprii in principalele orase si centre comerciale din Romania si livram in foarte multe altele. Chiar daca nu exista statistici oficiale, dupa aprecierile noastre putem spune ca in acest moment acoperim aproximativ 40-50% din piata romaneasca de lenjerie. Suntem primii si la distanta foarte mare de urmatorii pe lista", a spus Gabriel Cirlig. Cota de piata a crescut foarte mult datorita numarului diversificat de branduri detinut, dar si achizitiei din 2004 a societatii Argos Cluj.

Incurajat de recunoasterea internationala primita in urma cu cateva zile in cadrul Salonului International de Lenjerie care a avut loc la Paris, unde Jolidon a obtinut premiul de excelenta pentru creatie, Cirlig se pregateste sa consolideze al doilea brand propriu.

"Am cumparat Argosul pentru a mari capacitatile noastre de productie si s-a integrat foarte bine in Grupul Jolidon. Argos nu mai produce decat pentru Jolidon, de curand s-a finalizat ultimul contract de lohn cu Triumph si nu vom mai lucra pe acest tip de productie, urmand sa continuam dezvoltarea brandul Argos", a explicat proprietarul Jolidon.

La Salonul de la Paris, unde au fost prezente 550 de marci, Jolidon a fost una dintre cele 8 firme agreate de organizatori pentru a avea defilee in stand.

Produsul Jolidon premiat este un corset realizat din broderie frantuzeasca care numara aproximativ 10.000 de cristale si perle Swarowski.

"Acest produs are pentru noi o valoare incomensurabila si nu va fi vandut, ci va ramane ca imagine a firmei. S-ar putea totusi sa apara pe aceasta tema o colectie putin industrializata. De asemenea, vom lansa in perioada urmatoare brandul de lux Prelude, dar, bineinteles, brandul Jolidon va ramane de baza", a mai spus omul de afaceri.

Gabriel Carlig a absolvit in anii ''90 Facultatea de Electrotehnica din Cluj si a pornit afacerea cu lenjerie intima in 1993 nemultumit de faptul ca la acea ora oferta de pe piata era extrem de limitata.

Dupa 13 ani de activitate, grupul numara peste 2.100 de angajati si are 45 de magazine proprii in Romania si 5 in Budapesta, Ungaria. Lenjeria si costumele de baie Jolidon sunt exportate in intreaga lume.

Cresterea exporturilor a determinat startul investitiilor in afara tarii, incepand cu infiintarea, in 2000, la Budapesta a Jolidon Hungary KFT si continuand cu Jolidon Italia, deschisa in 2001, la Milano, cu Jolidon France SARL, infiintata la Paris in 2003. Compania si-a continuat investitia in Franta prin deschiderea anul trceut a celui de-al doilea sediu la Lyon.

transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO