Companii

Stagnarea, obiectiv ambitios pentru Zarea in acest an

06.01.2010, 23:13 271

Zarea Bucuresti, unul dintre cei mai mari producatori locali despumante, si-a propus mentinerea vanzarilor din acest an la nivelulcelor realizate in 2009, in contextul in care reprezentantiicompaniei estimeaza ca piata de bauturi alcoolice va continua sascada cu procente intre 5-10% in prima jumatate a anului.

"Am declarat ca avem ca obiectiv conservarea vanzarilor din 2008pentru 2009 si acum ne bucuram ca am reusit. Multi au consideratacest obiectiv ca fiind nerealist, chiar si noi incepusem la unmoment dat sa nu mai credem in el, dar am reusit sa ni-l atingem.Ne propunem ca in 2010 sa fim in nivelul de vanzari al acestui an,obiectiv pe care il consideram in continuare ambitios", a declaratDumitru Tosa, vicepresedintele operational al Zarea Bucuresti.

Producatorul de bauturi alcoolice din Capitala a finalizat anultrecut cu o cifra de afaceri de 76 mil. lei (circa 18 mil. euro),in crestere cu aproximativ 20% fata de rezultatele inregistrate in2008. De asemenea, reprezentantul companiei sustine ca Zarea aincheiat anul trecut cu profit, fata de o pierdere de 3,8 milioanede lei (0,9 mil. euro) realizata in 2008.

"Daca ne mentinem vanzarile in contextul scaderii usoare apietii, ne propunem o crestere usoara a cotei de piata, diferita dela o categorie la alta", sustine vicepresedintele operational alcompaniei, adaugand ca investitiile vor fi si anul acesta la unnivel minim, de pana intr-un milion de euro.

Principala problema cu care producatorul de bauturi alcoolices-a confruntat anul trecut a fost scaderea brusca a consumului,toate pietele pe care Zarea activeaza inregistrand anul trecutscaderi intre 5 si 10%. Cea mai afectata a fost insa piata despumante, o parte importanta a businessului Zarea, urmata de ce abauturilor spirtoase mai scumpe.

Afacerile companiei au fost afectate insa si de devalorizareamonedei nationale in raport cu euro, cat si de presiunea tot maimare din partea clientilor si a consumatorilor pentru crestereapromotiilor.

"La nivel de FMCG (bunuri de larg consum) criza se manifestaprin tendinta consumatorilor de a-si reduce cheltuielile zilnicepentru a-si securiza eventualele probleme venite de la locul demunca. Noi credem ca si anul acesta consumul de bauturi va continuasa scada in aceleasi limite de 5-10%, cel putin in primul semestrual anului. Partea a doua a anului s-ar putea sa ramana la nivelulanului 2009, dar speram ca din 2011 piata va realiza o usoaracrestere", estimeaza Tosa.

De aceea, principala provocare a acestui an a producatorului debauturi alcoolice este gasirea de noi solutii pentru scadereacosturilor financiare si pentru mentinerea profitabilitatii.

Principalii competitori ai companiei sunt producatorii localiScandic Distilleries, parte a grupului European Drinks, Prodal '94,controlata de grupul iranian ICB, care detine si compania cuactivitati in industria agricola, Agricover, si Alexandrion GroupRomania.

Doua fabrici in Bucurestii Noi

Zarea detine doua centre de productie in Bucurestii Noi, undesunt fabricate majoritatea produselor din portofoliul companiei, siin Otopeni, unde sunt produse spumantele fermentate in sticla alebrandului Zarea. Principalele produse din portofoliul companieisunt brandy-ul Milcov, bitterul Carpaten, vermutul Zarea,spumantele Zarea si Dorato, sangria Corrido, lichiorul Florentinosi spumantul pentru copii Robby Bubble.

Pachetul majoritar de actiuni al Zarea Bucuresti apartinecompaniei poloneze Ambra, cu 51% din titluri, restul de actiunifiind detinute de compania Karom Trading (41%) si de actionaripersoane fizice (8%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO