Companii

Studiu de caz retail: de ce au plecat francezii de la Interex din România

Studiu de caz retail: de ce au plecat francezii de la...

Autor: Cristina Roşca

06.04.2014, 09:00 624

Lanţul francez de supermarketuri Interex, unul dintre cei mai discreţi retaileri de pe piaţa locală, cu afaceri de puţin sub 40 de milioane de euro în 2011, a ieşit din România la finalul anului 2012 după ce a închis pe 15 noiembrie (acelaşi an) toate cele zece magazine pe care le mai deţinea.

Criza financiară şi-a pus amprenta asupra businessului Interex, afacerile scăzând la mai puţin de jumătate, iar pierderile majorându-se de patru ori în perioada 2008-2011. În acest context francezii au încercat să vândă opera­ţiunile locale, însă după ce discuţiile au eşuat de mai multe ori au decis să închidă magazinele şi să iasă de pe piaţa locală.

Între timp însă, antreprenorul Sorin Bonciu, cu afaceri în imobiliare şi energie, a preluat magazinele. Din totalul de zece spaţii pe care erau ridicate supermarketurile două se aflau deja în posesia companiilor controlate de Bonciu, în timp ce restul de opt erau deţinute de Interex. Astfel, au fost preluate spaţiile din Ploieşti, Târgovişte, Sibiu, Bârlad, Râmnicu Vâlcea, Constanţa, Giurgiu şi Miercurea-Ciuc, în timp ce în cazul magazinelor din Satu Mare şi Târgu Jiu a fost cumpărat doar magazinul.

Suprafaţa totală de vânzare a celor zece unităţi este de peste 40.000 mp, iar magazinele sunt amplasate pe tereneuri însumând o suprafaţa de peste 150.000 mp, potrivit datelor comunicate anterior de reprezentanţii Bomax. Primele informaţii privind vânzarea reţelei Interex au apărut în urmă cu câţiva ani, însă de fiecare dată reprezentanţii companiei au negat, afirmând că au planuri de expansiune vizând chiar o reţea de 40 de magazine.

În primăvara lui 2012 informaţii privind ieşirea de pe piaţa au reapărut, reţeaua nu s-a extins conform planului, începând chiar să închidă magazine.

De ce nu a mers?

Interex, parte a conglomeratului francez Groupement des Mousquetaires-ITM Entre­prises – unul dintre cele mai mari grupuri de retail din Europa -, a deschis primul magazin din România în 2002 la Ploieşti şi apoi a mers spre oraşe de talie mijlocie din toate colţurile ţării - de la Satu Mare la Drobeta-Turnu Severin. A ocolit însă Capitala, care este pentru mulţi „punctul de pornire“. Interex a început la Ploieşti, pe care îl considera „o suburbie a Bucureştiului„. Magazinul este cel preluat de Rewe pentru XXL Mega Discount.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO