Companii

Tarnava: Piata de textile isi va relua cresterea

16.03.2007, 20:52 36

Compania Tarnava din Sighisoara, producator autohton de confectii textile, estimeaza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 4,8 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 3,7% a indicatorilor financiari fata de 2006.
"Evolutia cifrei de afaceri va fi influentata in mare masura de fluctuatia fortei de munca, variatia cursului valutar, cresterea ponderii productiei pentru intern si realizarea de comenzi cu preturi mai mari pentru export. Consideram ca se poate miza pe o evolutie pozitiva a pietei interne de confectii textile incepand cu acest an, chiar daca in prezent numai 15% din numarul articolelor de imbracaminte vandute in tara noastra sunt de origine autohtona", a declarat pentru ZF Transilvania directorul general al companiei, Cecilia Hancu. Ponderea exportului reprezinta aproximativ 80% din totalul cifrei de afaceri al companiei Tarnava.
Anul trecut, compania a deschis noi puncte de vanzare a marfurilor in Cluj-Napoca, Targu-Mures, Brasov, Sibiu, Bistrita, Alba Iulia si o reprezentanta a produselor proprii in orasul german Stuttgart.
Investitiile companiei in 2006 au vizat achizitionarea de noi masini de brodat in vederea cresterii capacitatilor de productie, iar pentru perioada urmatoare planurile de dezvoltare a firmei prevad inaugurarea a doua noi puncte de desfacere a marfurilor in Bucuresti.
"Dorim sa sustinem functionarea rentabila pe piata si dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, prin realizarea de marfuri la comanda pentru clientii externi si continuarea productiei in sistem semi-lohn pentru firmele vest-europene", spune Cecilia Hancu.
Compania produce si furnizeaza o gama larga de camasi pentru tineret cu aplicatii si broderii, bluze de dama clasice, tricouri, fuste si rochii, comercializarea produselor facandu-se in cadrul retelei proprii de vanzari din majoritatea oraselor transilvanene. Partenerii externi de afaceri ai companiei sunt din Germania, Italia, Belgia si Franta.
Tarnava a fost infintata in anul 1949 si privatizata in 1995 cu capital integral romanesc, avand ca principal obiect de activitate producerea si comercializarea de confectii textile.
Compania este detinuta de aproximativ 1.600 de persoane din intreaga tara, numarul de angajati ai firmei in momentul de fata fiind de 900 de persoane.
Principalii competitori sunt Braincof Braila, Bigotti Bucuresti si compania Confectia Barlad.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO