Companii

Tendinţe. Tinerii din generaţia Z pun accent pe sănătate şi pe starea de bine şi renunţă la alcool, zguduind din temelii piaţa băuturilor. Ce soluţii găsesc producătorii?

Conform unei analize anterioare realizate de ZF pe baza datelor de la Eurostat, categoria berii fără alcool s-a dublat în cinci ani în România, ajungând la peste 80 de milioane de litri în 2021, adică circa 5% din producţie.

Conform unei analize anterioare realizate de ZF pe baza datelor de la Eurostat, categoria berii fără alcool s-a dublat în cinci ani în România, ajungând la peste 80 de milioane de litri în 2021, adică circa 5% din producţie.

Autor: Cristina Roşca

30.07.2023, 11:52 5626

Berea fără alcool, dar şi varii mixuri de bere cu sucuri au devenit încet, dar sigur, în ultimii ani, pariul principal al celor mai mari actori din industria de profil. În cazul vinului şi al băuturilor spirtoase, paşii în această direcţie sunt mai timizi, dar au început să se întâmple lucruri.

Reprezentanţii Generaţiei Z zguduie din temelii industria băuturilor – atât nonal­cooli­ce, cât mai ales al­coolice – dat fiind că pun mai mare accent pe sănătate şi starea de bine, renunţând astfel la con­sumul de licori cu con­centraţie mare alcoolică, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Astfel, au apărut baru­rile şi petrecerile fără alcool, au apărut con­cepte de tipul mindful drinking şi sober cu­riosity, care în traducere înseamnă că oamenii beau mai puţin şi mai sunt atenţi la ce con­sumă.

„Generaţia Z – acei oa­meni născuţi după mij­locul anilor ’90 şi până la începutul anilor 2010 – consumă mai puţin alcool comparaţiv cu celelalte ge­neraţii. Segmentele de bău­turi nonalcoolice au avut prin­tre cele mai bune rezultate ca vânzări din piaţă“, spune Spiros Malandrakis, head of alcoholic drinks la Euromonitor Inter­national.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO