Wizz Air, cea mai mare companie aeriană de pe piaţa locală după numărul de pasageri, a transportat anul trecut 3,9 milioane de persoane de pe aeroporturile locale, în creştere cu 20% faţă de anul anterior, acesta fiind primul bilanţ oficial al companiei pentru 2014. Operatorul ungar estima anterior un trafic de 3,6 milioane de pasageri, însă ţinta a fost depăşită. Reprezentanţii companiei nu au oferit însă estimări privind traficul din acest an.
Numărul turiştilor străini care vor să viziteze România împinge companiile să lanseze oferte noi, înteţind astfel competiţia pe piaţa transporturilor aeriene. După ce irlandezii de la Ryanair, cel mai mare operator low-cost din lume, au lansat noi rute cu destinaţii precum Londra, Dublin, Madrid sau Bruxelles, Wizz Air a intrat luna aceasta cu zborul Constanţa- Londra, aeroportul dobrogean devenind al optulea din România pentru transportatorul ungar.
„Investim constant în aeroporturile din România, pe care le folosim atât de mult, iar Constanţa sperăm să fie unul dintre ele“, a declarat Daniel de Carvalho, purtătorul de cuvânt al Wizz Air. În prezent, din cei aproximativ patru milioane de pasageri pe care îi are Wizz Air, peste jumătate pleacă sau ajung pe aeroportul din Bucureşti, urmat de Cluj-Napoca şi Timişoara.
Wizz Air a ajuns însă la opt aeroporturi pe piaţa locală şi un număr de 95 de destinaţii, alături de cursele tradiţionale către oraşe din Italia, Spania sau Marea Britanie fiind introduse zboruri către Oslo, Stockholm şi Alghero (Sardinia).
Principalul competitor al Wizz Air în transportul aerian este compania de stat Tarom, care însă a pierdut teren în ultimii ani şi a ajuns anul trecut la 2,3 milioane de pasageri. Aeroporturile din România au înregistrat anul trecut un trafic de 11,8 milioane de pasageri, astfel că la rezultatul anunţat de Wizz Air, operatorul are o cotă de 33%, potrivit calculelor ZF.