Companii

Transportatorul Ro Holland a renuntat la cursele interne si se extinde in Olanda

02.04.2009, 16:38 464

Compania de transport rutier Ro Holland Trans din Medias, filiala locala a grupului olandez De Greef, urmareste in acest an extinderea rutelor de transport pe plan extern, in special in Olanda, si conservarea cifrei de afaceri la nivelul inregistrat in 2008.

Compania a consemnat afaceri de 8 milioane de euro in cursul anului trecut, peste tinta initiala de 7,5 milioane de euro, si in crestere cu mai mult de 25% fata de anul anterior. Rezultatul a fost atins prin selectarea clientilor in functie de trasee si prin aplicarea unui program de eficientizare logistica.
"In ultimele sase luni am crescut foarte mult prin comenzile aduse de firma-mama si vrem sa ne extindem in continuare. Multe firme olandeze au inchis activitatea, iar rutele lor au ramas libere, rute pe care le putem prelua", a spus Leonard Negrea, direcorul comercial al companiei. Cea mai mare parte a businessului Ro Holland este realizata prin transporturile externe. Circa 80% din cursele de transport extern au ca destinatie Olanda, fiind urmate de cele spre Germania si Belgia. Ro Holland este specializata in transportul de marfuri in conditii de temperatura controlata.
"Cursele interne sunt nerentabile din cauza infrastructurii si a vitezei comerciale scazute. Pentru a fi rentabil aici trebuie un pret dublu fata de pretul international si de aceea am redus cursele interne. Intern, mai facem una sau doua curse lunar", a spus Negrea.
Compania detine o flota de 40 de camioane de 20 de tone, 45 de remorci si autoutilitare de 10 tone pentru distributie. In acest an reprezentantii Ro Holland au declarat ca urmeaza sa investeasca pana la 2 milioane de euro pentru inlocuirea a 10-12 autocamioane si pentru cresterea numarului lor cu pana la 10%. Costul mediu al unui cap tractor si al unei remorci ajunge la 150.000 de euro.
"Este bine sa fim precauti si sa crestem parcul mai putin decat planificasem, cu 10%, 4-5 camioane. Finantarea va fi asigurata din resurse proprii si de la banci, proportia urmand sa difere in functie de costul finantarii", a declarat Negrea.
El a adaugat ca Ro Holland urmareste accesarea unei finantari din fonduri europene pentru constructia unui depozit, dupa ce anul trecut a construit, printr-o investitie de un milion de euro un depozit frigorific cu o capacitate de 500 de tone.
Reprezentantii companiei estimeaza ca activitatea de depozitare si de distributie va contribui la mentinerea unui nivel stabil al profitului, in conditiile in care marjele din transport se injumatatesc.
"Exista o panica generala in transporturi, iar unele companii au ajuns sa ofere discounturi importante pentru cursele interne si pentru cele de import. Acest lucru reduce mult marjele de 3-5% practicate in sector. Estimam ca vom avea profit in 2009, dar va fi injumatatit fata de anul trecut", a declarat Negrea.
El a spus ca ieftinirea carburantului nu a adus crestrea profitabilitatii pentru mult timp intrucat atat Germania, cat si Austria au ridicat nivelul taxei de drum. Taxele pentru un camion ajung la 1.200 - 1.250 de euro in fiecare an.
 Potrivit datelor ZF, primii zece transportatori de pe plan local detin impreuna o flota de aproxiamtiv 7.000 de camioane. Cea mai mare flota o detine compania General Transilvania, din grupul European Driks, cu mai mult de 2.000 de camioane, fiind urmata de Edy Spedition si Arabesque, cu 1.250 si respectiv 1.000 de autocamioane. Companiile Dunca (800 de camioane) si Dumagas (400 de camioane), detinute tot de catre antreprenori romani, completeaza lista primilor cinci transportatori locali.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO