Companii

Turismul extern urca afacerile Happy Tour cu 20% la sase luni

28.07.2006, 19:08 17

Happy Tour mizeaza pe turismul extern pentru a atinge pragul de 35 mil. euro anul acesta.
Agentia de turism Happy Tour, cel mai mare jucator de pe piata autohtona de profil, a inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri in primul semestru al anului curent fata de aceeasi perioada din 2005, pana la valoarea de 17,5 mil. euro.
"A crescut semnificativ turismul extern, precum si cel de evenimente - conferinte, seminarii sau team building. O crestere semnificativa s-a inregistrat si in activitatea de ticketing (vanzari de bilete de avion - n.red.)", a declarat Nicolae Demetriade, presedintele firmei.
El estimeaza ca agentia va incheia anul 2006 cu o cifra de afaceri de 35 mil. euro, in crestere cu aproximativ 13% fata de 2005. Demetriade spune ca 21 de mil. euro vor proveni din activitatea de ticketing, iar 14 milioane din segmentul de turism.
Pe de alta parte, agentia Happy Tour ofera in proportie foarte mica pachete de vacanta in Romania. "Pachetele de servicii interne acopera o pondere nesemnificativa in totalul activitatii noastre. Inca nu avem certitudinea ca putem oferi in tara servicii la un standard de calitate in conditii corecte tarifare", explica reprezentantul Happy Tour. O mare parte a operatorilor precum si a turistilor se plang de serviciile defectuoase din turism la nivel local, in special de pe litoral.
"Preferam sa mai asteptam in a oferi aceste servicii (pachete in Romania, n.red.), fiindca nu dorim sa ne pierdem clientii. Cine nu realizeaza ca si in Romania vor rezista numai cei care vor asigura servicii de calitate, in care trebuie sa investim serios, va avea surprize mari", afirma Demetriade. Totodata, el spune ca anul acesta se cauta pachete cu servicii mai complexe, pe destinatii comparabile cu cele de anul trecut. "Chiar daca sunt solicitate aceleasi destinatii - Palma de Majorca,Tenerife Rhodos, Creta, Antalya sau Italia, nivelul hotelurilor este de minimum patru stele", spune Demetriade. Compania opereaza chartere pe aceste destinatii.
Sistemul charter semnifica achitarea in avans de catre una sau mai multe agentii de turism a unui numar de locuri la o cursa de avion, autocar sau tren de la operatorii de transport. O agentie care a rezervat astfel de locuri este obligata sa le plateasca si in situatia in care nu le-a revandut catre turisti. Sistemul este foarte popular la nivel local in ultimii ani, turistii romani optand pentru chartere pe destinatii precum Turcia, Grecia, Spania sau Italia. In principiu, charterele se adreseaza clientilor cu o situatie materiala medie si peste medie.
Romanii insa au inceput sa caute si vacante inedite.
"Croazierele sunt extrem de cautate, romanii intelegand ca este un produs turistic complet, iar tarifele sunt extrem de competitive", explica Demetriade.
El a anuntat recent ca intentioneaza sa adopte o politica in comun cu doi dintre primii cinci jucatori de profil din Romania, Aerotravel si Marshal Turism.
"Este greu sa realizezi parteneriate in conditiile in care pe piata suntem in competitie.Trebuie sa intelegem, insa, cu totii ca fara o consolidare de piata va fi tot mai greu sa se faca fata competitiei operatorilor straini care vor intra pe piata noastra", a mai adaugat reprezentanul Happy Tour. Primele cinci agentii de turism in ceea ce priveste cifra de afaceri pe 2005 au fost Happy Tour, Aerotravel, Eximtur, Nova Touring si Marshal Turism. Acestea au derulat consolidat afaceri de peste 100 de milioane de euro.

Happy Tour
Cea mai mare agentie de turism din Romania
14 milioane de euro din segmentul de turism
Cifra de afaceri de 17,5 mil. euro la sase luni, in crestere cu 20% fata de primul semestru din 2005
Afaceri de 35 mil. euro estimate pentru 2006, in crestere cu 13% fata de 2005
21 de milioane de euro din ticketing (vanzari de bilete de avion)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO