Mărcile private ale retailerilor au ajuns la jumătatea acestui an la o cotă de piaţă de 25% din tot ce înseamnă vânzările de produse FMCG, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK făcută pe baza Panelului de gospodării.
În ultimii patru ani, mai exact în perioada 2019-2022, cota de piaţă în valoare a acestor produse ce poartă mărci precum Pilos, K-Classic, Gusturi Româneşti şi Tex a crescut cu şapte puncte procentuale, conform aceleiaşi surse. „Aproape toate familiile din România au cumpărat cel puţin o dată un produs marcă privată în prima jumătate a anului, iar acest segment a continuat să crească rapid, cu 18% în valoare în prima jumătate din 2022 versus aceeaşi perioadă din 2021, ajungând la o cotă de piaţă în valoare de 25% din total FMCG (excluzând produsele fresh)“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel services în cadrul GfK.
Ea adaugă că, per total, 66% din creşterea FMCG (excluzând segmentul de fresh) din primul semestru este generată de mărcile private.
Aceste produse sunt cunoscute pentru faptul că au preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale mărcilor consacrate, fapt ce le face să devină opţiuni mai atrăgătoare în vremuri de criză sau de inflaţie galopantă, cum e cazul în perioada actuală.