Companii

Vanzari cu 25% mai mari la Ina Center

04.12.2002, 00:00 77

Extinderea retelei de magazine, lansarea de noi produse si disparitia duty free-ului urmeaza sa aduca anul acesta vanzari de aproximativ 5,5 milioane de dolari, cu 25% mai mare fata de anul trecut pentru importatorul si distribuitorul de cosmetice Ina International, conform estimarilor directorului comercial al companiei, Carmen Michelis.
Chiar zilele acestea, compania inaugureaza doua noi magazine Ina Center la Oradea si Targu Mures, ajungand astfel la un total de 26 in intreaga tara. Tot anul acesta compania a mai deschis doua noi magazine in Bucuresti, insa Michelis nu a oferit detalii privind investitiile.
Michelis spune ca desi piata parfumurilor de lux din Romania este inca destul de scazuta, preturile sunt mult mai mici decat in multe alte tari europene.
"Parfumurile sunt scumpe raportate la salariul minim din Romania, dar respecta in totalitate preturile stabilite de producator," a afirmat Michelis. "Preturile sunt cu 10-15% mai mici ca in Franta, de pilda."
Pe langa salarii mici, in opinia directorului Ina, retailerii de parfumuri din Romania mai au o problema: concurenta neloiala.
Cat priveste concurentii loiali, Michelis a mentionat magazinele Beauty Shop si Eva, pentru care, in acelasi timp, compania este si furnizor de marfa.
Incepand din aceasta toamna, 51% din actiunile Ina au fost preluate de catre lantul francez Marionnaud Parfumeries. In continuare, 49% din actiuni se afla in proprietatea omului de afaceri elen George Georgandas.
Numele Marionnaud nu este folosit inca in Romania, datorita faptului ca numele Ina Center si Privilege- celalalt lant aflat in proprietatea Marionnaud- "au mult mai mare impact pe piata," a spus Michelis.
"Vom avea insa posibilitatea sa aducem mai multe branduri, sa urmarim o strategie de marketing mai impulsiva si mai internationala. Vom urma aceeasi strategie ca in Franta, Austria, Cehia sau Polonia," a adaugat directorul Ina.
Marionnaud, care este cotata la bursa franceza Euronext, are o retea de 1.152 de parfumerii in Europa, din care 108 in Estul Europei. Pe primul semestru al acestui an, compania a inregistrat o crestere de 31% fata de primul semestru al anului trecut. In 2001, Marionnaud a inregistrat vanzari de 1,3 miliarde de euro, cu 50% mai mari fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO