♦ Inflaţia continuă să sară pragul de 10% după primele şase luni din acest an.
Vânzările brute (cu TVA) ale Carrefour România au depăşit în primul semestru din acest an nivelul de 1,3 mld. euro, după o creştere de 11,5% comparativ cu perioada similară a anului anterior. Acesta este cel mai bun ritm de creştere din Europa, dar avansul a fost susţinut în bună parte de inflaţia care continuă să depăşească 10% la jumătatea acestui an şi de expansiune.
Grupul francez avea la 30 iunie 2023, doar pe piaţa din România, 405 magazine sub mai multe formate, cu 28 de unităţi mai mult decât în urmă cu un an. Astfel, reţeaua a fost extinsă cu 26 de magazine de proximitate, un supermarket şi o unitate mixtă între discount şi cash&carry, operată sub brandul Supeco. Pe formatul de hipermarket nu au avut loc schimbări în ceea ce priveşte numărul de spaţii de vânzare.
Calculele realizate de ZF iau în considerare şi deschiderile şi închiderile pe fiecare format. Like for like, mai exact fără a se ţine cont de expansiune, vânzările Carrefour în România au crescut cu 9,8% în perioada ianuarie-iunie 2023 versus aceleaşi luni ale anului anterior. Acesta este al doilea cel mai bun ritm după cel din Belgia (11,3%). Trebuie însă ţinut cont de faptul că în România preţurile cresc de mai bine de două ori mai repede decât în Belgia, unde inflaţia în iunie a fost de 4,1%. Totuşi, pe această piaţă avansul total este sub cel like for like, semn că au fost închise magazine.