Companii

Vânzările Carrefour au crescut cu 11,5% în S1, cel mai bun ritm din Europa, dar avansul e susţinut în bună parte de inflaţie şi de expansiune. Grupul francez are cu 28 de magazine mai mult decât avea la jumătatea lui 2022

Vânzările Carrefour au crescut cu 11,5% în S1, cel mai...

Autor: Cristina Roşca

02.08.2023, 16:45 142

Inflaţia continuă să sară pragul de 10% după primele şase luni din acest an.

Vânzările brute (cu TVA) ale Carrefour România au depăşit în primul se­mestru din acest an nivelul de 1,3 mld. euro, după o creştere de 11,5% comparativ cu perioada similară a anului anterior. Acesta este cel mai bun ritm de creştere din Europa, dar avansul a fost susţinut în bună parte de inflaţia care continuă să depăşească 10% la jumătatea acestui an şi de expansiune.

Grupul francez avea la 30 iunie 2023, doar pe piaţa din România, 405 magazine sub mai multe formate, cu 28 de unităţi mai mult decât în urmă cu un an. Astfel, reţea­ua a fost extinsă cu 26 de magazine de pro­xi­mitate, un supermarket şi o unitate mixtă între discount şi cash&carry, operată sub brandul Supeco. Pe formatul de hipermar­ket nu au avut loc schimbări în ceea ce pri­veşte numărul de spaţii de vânzare.

Calcu­lele realizate de ZF iau în consi­derare şi des­chiderile şi închiderile pe fieca­re format. Like for like, mai exact fără a se ţine cont de expansiune, vânzările Carrefour în România au crescut cu 9,8% în perioada ianuarie-iunie 2023 versus aceleaşi luni ale anului anterior. Acesta este al doilea cel mai bun ritm după cel din Belgia (11,3%). Trebuie însă ţinut cont de faptul că în România preţurile cresc de mai bine de două ori mai repede decât în Belgia, unde inflaţia în iunie a fost de 4,1%. Totuşi, pe această piaţă avansul total este sub cel like for like, semn că au fost închise magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO