Companii

Vanzarile de vopsele dufa Deutek s-au majorat cu 20%

17.06.2008, 20:27 25

dufa Deutek, companie detinuta de fondul de investitii american Advent International, a realizat in primele cinci luni o crestere de 20% a vanzarilor de lacuri si vopsele, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, datorita ritmului accelerat de dezvoltare al sectorului constructiilor. Cresterea este in linie cu cea a pietei in aceeasi perioada.
"Cele mai mari vanzari au fost realizate de vopselele lavabile si tencuielile decorative, datorita ritmului accelerat de dezvoltare al sectorului constructiilor coroborat cu disponibilitati financiare crescute in randul populatiei pentru lucrari de amenajare si reamenajare a locuintelor au dus la o crestere considerabila a consumului de vopsele. Estimam mentinerea ritmului de crestere de 20% din primele cinci luni la nivelul intregului an", a declarat Adrian Ion, marketing manager al dufa Deutek.
Compania estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 36 de milioane de euro, in crestere cu circa 20% fata de 2007.
Potrivit reprezentantilor dufa Deutek, evolutia vanzarilor ar putea fi afectata anul acesta de cresterea pretului materiilor prime in general, din cauza crizei de petrol care afecteaza peste 90% din componentele unei vopsele sau de o eventuala criza din domeniul imobiliar.
Piata de lacuri si vopsele este una dintre cele mai competitive din sectorul constructiilor, datorita numarului mare de jucatori locali si a prezentei tot mai puternice a marilor jucatori internationali, care sunt prezenti deocamdata doar prin importuri.
"Conform estimarilor noastre interne, piata de vopsele s-a ridicat la aproximativ 200 de milioane de euro in 2007. Pentru acest an ne asteptam ca ritmul de crestere al pietei de profil sa se pastreze la un nivel de 12% -15%. In continuare ritmul accelerat de dezvoltare al sectorului constructiilor si cererea de locuinte vor contribui major la aceasta crestere", explica Ion.
dufa Deutek detine brandurile Super! (lacuri si vopsele pentru decorarea locuintelor), Danke! (solutii practice pentru renovarea locuintelor) si Deutek Profi/Oskar (gama de acoperiri decorative). Compania are un buget anual de circa trei milioane de euro pentru promovarea brandurilor, atat prin spoturi TV, cat si prin promotii la consumatori si promovare la punctul de vanzare.
Afacerea dufa a fost pornita in 1997 de catre grupul german Meffert AG, care a constituit un joint-venture alaturi de un grup de investitori romani. In iunie 2005, producatorul de vopsele dufa a fost preluat de catre fondul de investitii Advent, intr-o tranzactie de 18 milioane de euro. In 2006, compania a trecut printr-un proces de rebranding prin care si-a schimbat denumirea in dufa Deutek. Principalii competitori ai dufa Deutek sunt Policolor, Kober, Fabryo Corporation si Apla (divizia Atlas Corporation).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO