Companii

Vanzarile retelei Selgros Cash & Carry s-au majorat cu 20% in primul trimestru

03.06.2008, 20:48 35

Reteaua de magazine Selgros Cash & Carry Romania, detinuta de grupul german Rewe, a realizat o crestere de 20% a vanzarilor in primele trei luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor comunicate de Pia Krauss, managerul de marketing al companiei. Retailerul a deschis un magazin in Braila la finele lunii martie, ajungand la 17 unitati pe piata locala, fata de 16 la sfarsitul lui 2007.
Selgros si Carrefour sunt singurele companii din comertul cu bunuri de larg consum care au comunicat ritmul de crestere al vanzarilor pe primul trimestru al anului. Anul trecut, Selgros a raportat un ritm de crestere al vanzarilor in Romania de 30% fata de 2006, pe fondul expansiunii retelei cu 3 unitati, deschideri care au avut loc in primul semestru din 2007. Afacerile companiei au ajuns astfel la peste 800 mil. euro in 2007.
In luna martie a acestui an, Rewe a anuntat ca si-a majorat participatia la compania Selgros Cash & Carry de la 50% la 100%, prin achizitia actiunilor Otto Group, partenerul sau in joint-venture-ul care opera reteaua de magazine cash & carry. Alexandru Vlad, directorul executiv al companiei Selgros Cash & Carry Romania, nu prevede insa schimbari de strategie pe piata locala, ca urmare a noii structuri a actionariatului, potrivit declaratiilor sale anterioare. El a mai precizat ca extinderea retelei in Romania depinde cel mai mult de conjuctura de pe piata imobiliara.
Compania si-a planificat un ritm mai mic de extindere in acest an, comparativ cu 2007, avand programata o a doua inaugurare de magazin in semestrul al doilea. Reprezentantii Selgros nu au comunicat inca locatia celui de-al 18-lea magazin din Romania.
Cele doua proiecte anuntate pentru 2008 vor fi pe terenuri aflate in proprietatea companiei, insa retailerul nu exclude posibilitatea unor viitoare colaborari cu dezvoltatori imobiliari, ceea ce ar aduce in retea locatii inchiriate.
Compania germana, parte a grupului Rewe, al doilea mare jucator din comertul romanesc, a intrat pe piata romaneasca in anul 2001.
Singurul sau competitor direct este reteaua Metro Cash & Carry, cu afaceri aproape duble fata de cele raportate de Selgros in 2007. Metro s-ar putea extinde si el in acest an pe segmentul magazinelor cash & carry, dupa aproximativ doi ani in care
s-a concentrat pe cresterea organica a acestei divizii.
Recent, Rewe a anuntat infiintarea unei centrale comune de achizitii in Romania pentru doua dintre diviziile sale, retelele de magazine Billa si Penny Market.
Pe piata romaneasca, afacerile Rewe au ajuns anul trecut la 1,34 miliarde de euro, in crestere cu 27,6% fata de valoarea din 2006, conform datelor comunicate de grup.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO