Companii

Volvo arunca o noua manusa in curtea constructorilor germani

15.08.2000, 00:00 20



Dupa ce a dat lovitura pe piata breakurilor de prestigiu cu excelentul V70, echipa de designeri a companiei Volvo spera sa reediteze acest succes si in clasa berlinelor medii, segment de piata unde compania suedeza propune acum noul model S60.

Ocupand in cadrul gamei Volvo golul existent intre berlina S40 si varful de gama S80, noua limuzina va avea de infruntat pe piata vest-europeana rivali ca BMW Seria 3, Audi A4 si Lexus IS200.

S60 a fost dezvoltat si construit pe aceeasi platforma utilizata de modelele S80, V70 si de versiunea Cross Country a acestuia din urma, dispunand astfel de un ampatament record pentru clasa din care face parte.

Designul berlinei este specific marcii suedeze, S60 afirmandu-si clar apartenenta la familia Volvo. Cu toate acestea, echipa de proiectanti a reusit sa imprime noii realizari un aer inedit, linia generala a modelului indepartandu-se de aspectul masiv ce caracterizeaza atat limuzina S80 cat si breakul V70.

Daca partea frontala o evoca pe cea a navei amiral Volvo, profilul pare mai curand inspirat din cel al coupe-ului C70, degajand o impresie de dinamism specifica unui model sportiv.

Compania sustine ca interiorul noului automobil a fost proiectat in primul rand cu gandul la persoana aflata la volan. Totusi, experienta dinamica a soferului poate fi impartasita din plin si de pasageri.

Partea superioara a consolei centrale este orientata catre conducator fara a da insa senzatia ca acesta ar fi izolat in acest fel de ocupantul locului de alaturi. Un cockpit individualist, asadar, insa nu in aceeasi masura ca cel al unui BMW Seria 3 sau al unei Alfa Romeo 156.

aoferul are in fata un volan cu trei brate (lucru nemaivazut pe un model Volvo de aproape trei decenii) neasteptat de mic pentru aceasta clasa. Aerul sportiv este accentuat si de alte detalii, cum ar fi forma inedita a schimbatorului de viteze, realizat din aliaj.

Ocupantii locurilor din spate sunt la fel de rasfatati. In ciuda falsei impresii pe care ar putea-o da linia curbata a pavilionului, spatiul disponibil este mai mult decat suficient, chiar si pentru persoanele cu o inaltime peste cea medie.

Portbagajul este aproape la fel de vast ca cel al modelului S80, situandu-se astfel printre cele mai incapatoare oferite de o berlina de clasa medie. Spatiul disponibil poate fi impartit, la nevoie, in doua compartimente separate, iar bagajele mai mici pot fi imobilizate datorita unor dispozitive speciale de prindere.

Gama de motoare este alcatuita exclusiv din agregate pe benzina cu cinci cilindri in linie, avand puteri cuprinse intre 140 si 250 CP. Toate aceste propulsoare pot fi intalnite deja pe modelul V70, situandu-se printre cele mai eficiente si economice motoare in registrul corespunzator de putere. Consumul mediu de combustibil variaza intre 8,4 litri/100 km (pentru modelul echipat cu motorul de 2,4 litri si 140 de cai putere) si 9,3 litri/100 km (pentru varianta echipata cu agregatul de 250 de cai putere).

Una dintre variantele cele mai apreciate va fi fara indoiala cea echipata cu motorul supraalimentat de 2 litri si 180 de cai putere. Un S60 astfel dotat atinge o viteza maxima de 227 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,8 secunde.

Siguranta - caracteristica asociata in mod traditional marcii Volvo - este unul din punctele forte ale noului model. S60 este echipat cu airbaguri frontale si laterale, acestea din urma oferind protectie si pasagerilor din spate. In plus, toti ocupantii au la dispozitie centuri de siguranta cu pretensionare si limitatoare de efort.

S60 va putea fi admirat de public cu ocazia apropiatului Mondial de l'Automobile de la Paris. Conducerea companiei Volvo a anuntat ca, asemenea lui S80, noul model nu va fi disponibil si in varianta break.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO