Companii

Xerox: Dintre pietele europene, doar Romania si Bulgaria au crescut in 2003

06.05.2003, 00:00 38

Filialele din Romania si Bulgaria ale producatorului american de copiatoare Xerox Corp. au fost singurele filiale europene ale companiei care anul trecut au inregistrat cresteri ale, a declarat pentru Ziarul Financiar Ricardo Berrio, director al departamentului de relatii cu clientii al Xerox Europa.
"Aceste piete au crescut atat ca volum cat si ca vanzari," a spus el, adaugand ca, in principiu, situatia s-a datorat faptului ca Romania si Bulgaria nu au fost afectate de declinul global al economiei.
"In general, piata est-europeana a mers bine in 2002, si asta pentru ca ne-am intarit sistemul de distributie. Va trebui sa fim mai atenti cu ceea ce se intampla in aceste zone," a mai spus Borrio. El a adaugat ca pe primul trimestru al anului, operatiunile Xerox in Europa Centrala si de Est au inregistrat o crestere de doua cifre ("double-digit growth").
Compania a lansat saptamana trecuta, in cadrul unui eveniment organizat la New York,  21 de produse noi, incercand in acest fel sa-si recucereasca pozitia pe piata. Xerox Corp. vine dupa trei ani dificili, in care a trebuit sa faca fata unor scandaluri financiare si in care s-a aflat in pragul falimentului.
Cu ocazia lansarii noilor produse, Anne M. Mulcahy, presedinte si CEO al Xerox Corp. a anuntat ca noua strategie a companiei se adreseaza mai mult decat oricand, prin preturile mici, clientilor cu posibilitati financiare reduse si intreprinderilor mici si mijlocii.
"In ultimii doi ani am imbunatatit toate aspectele diviziei noastre de echipamente de birou, de la productie la distributie- pentru a dezvolta un model de business mai eficient, mai linear. Acum ca ne-am intarit operatiunile putem fi mai competitivi pe segmentul echipamentelor de birou, printr-o politica de preturi agresiva," a spus Mulcahy.
Sefa Xerox a declarat ca aceasta piata, unde concurentii principali sunt companii ca Ricoh sau Cannon, se ridica la 52 miliarde de dolari, din care vanzarile Xerox sunt de 7,5 miliarde de dolari.
Cel mai ieftin din produsele nou lansate, o imprimanta de birou alb-negru, costa sub 900 de dolari, cu aproape jumatate sub pretul obisnuit al unui astfel de echipament Xerox. Aparatul poate tipari intre 16 si 55 de pagini pe minut.
Pentru pietele europene, clientii vizati pot spune ca vestea este imbucuratore, insa nu la fel stau lucrurile cu pietele in dezvoltare ca Romania sau Bulgaria. Pentru clientii din aceste piete, pretul poate fi inca destul de mare, a comentat pentru ZF Tatiana Hinova, analist al IDG Bulgaria.
"Pentru aceste piete exista diverse modalitati de finantare," a spus Richard F. Cerrone, director pe Europa al operatiunilor pentru echipamente de birou de la Xerox.
Noile echipamente de birou au fost lansate pe piata americana saptamana trecuta, iar pe piata europeana vor fi prezentate in luna iunie, urmand ca abia in septembrie sa ajunga la clienti.
Noua strategie a Xerox mai include dezvoltarea retelei de distributie si subdistributie prin intermediul parteneriatelor si pe Internet, dar si printr-o politica de marketing mai agresiva decat cea de pana acum.
"Vrem atat sa ne marim cota de piata cat si sa ne ajutam clientii sa creasca. Chiar daca acest lucru pare o contradictie, credem ca dezvoltand o relatie mai stransa cu clientii, acestia vor dori sa dezvolte mai multe afaceri cu noi," a spus Mulcahy.
Analistii de pe Wall Street au comentat ca era necesar ca Mulcahy sa vina cu un plan menit sa creasca business-ul Xerox, dupa dupa doi ani de masuri drastice, concepute sa reduca pierderile si sa stabilizeze compania.
Una din etichetele pe care Mulcahy vrea sa le atenueze este aceea ca Xerox produce echipamente scumpe si sofisticate.
Pe primele trei luni ale anului, Xerox Corp. a anuntat vanzari de 3,75 miliarde de dolari, cu 2,6% mai mici fata de perioada similara a anului trecut. Actiunile companiei urcasera, la sfarsitul saptamanii trecute la 10 dolari, dublu fata de toamna anului trecut, dar inca foarte departe de nivelul atins in 1999, adica 64 dolari.
In Romania, compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 28,3 milioane de dolari, cu 5% mai mult ca in 2001. Din totalul cifrei de afaceri, 63% a fost realizat prin intermediul distribuitorilor. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24