Companii

Zara, una dintre cele mai profitabile afaceri din retailul românesc

Zara, una dintre cele mai profitabile afaceri din retailul românesc

Autor: Alina-Elena Vasiliu

20.06.2016, 00:07 2141

Zara BucureŞti, compania care administrează operaţiunile brandului Zara pe piaţa locală, a lucrat anul trecut la o marjă de profit de 15%, ceea ce o poziţionează printre cele mai profitabile companii din retailul local. 

Zara face parte din grupul Inditex, fondat şi controlat de antreprenorul spaniol Amancio Ortega, al doilea cel mai bogat om de afaceri din lume după Bill Gates, cu o avere estimată la 69 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires.

Spaniolii au intrat pe piaţa locală în 2004 în sistem de franciză cu brandurile Pull & Bear şi Zara, pentru ca trei ani mai târziu să intre direct. Astăzi ei au 108 magazine sub şapte branduri, respectiv Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Massimo Dutti şi Oysho.

Astfel, la o cifră de afaceri de 505 milioane de lei

(114,8 milioane de euro), Zara România a raportat un profit de 73,3 milioane de lei (16,6 milioane de euro), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Zara are în România 789 de angajaţi.

Întregul grup spaniol Inditex, care deţine pe piaţa locală şapte branduri de modă printre care şi Zara, a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 300 de milioane de euro, iar online-ul a avut o contribuţie de 7-8%, potrivit surselor ZF.

Practic, brandul-fanion Zara este responsabil pentru mai bine de o treime din business, deşi are doar o cincime din numărul total de magazine, respectiv 23 din 108. Totuşi, magazinele Zara sunt mai mari ca suprafaţă decât cele ale brandurilor Bershka, Pull & Bear sau Stradivarius. 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO