Companii

ZF Live. Cătălin Adam, un antreprenor din Craiova cu experienţă în consultanţă pentru finanţarea afacerilor prin fonduri europene, vrea să ajungă, în următorii doi ani, la afaceri de 500.000 de euro din producţia şi vânzarea de ulei de măsline grecesc

Cătălin Adam, fondatorul brandului de ulei de măsline Eliada: Anul acesta, avem prognozat să vindem circa 5.000 de litri de ulei de măsline, adică atât cât am produs anul trecut.

Cătălin Adam, fondatorul brandului de ulei de măsline Eliada: Anul acesta, avem prognozat să vindem circa 5.000 de litri de ulei de măsline, adică atât cât am produs anul trecut.

Autor: Alexandra Matei

27.06.2023, 00:05 176

În prezent, antreprenorul colaborează cu producători din zona de nord sau sud a Greciei, iar cei mai mulţi dintre ei se află la a treia, a patra şi chiar a cincea generaţie ca procesatori de ulei extravirgin Sub brandul Eliada, uleiul este îmbuteliat în ambalaje cu gramaje între 100 ml şi 5 l Portofoliul mai cuprinde şi măsline ambalate şi gemuri de măsline.

Cătălin Adam, un antreprenor din Craiova cu o experienţă de peste 20 de ani în consultanţă pentru finanţarea afacerilor prin fonduri europene, a creat Eliada, un business cu ulei de măsline grecesc, şi îşi propune ca în următorii doi ani să ajungă la 500.000 de euro din producţia şi vânzarea de ulei.

„Este un business de familie. Este o afacere începută cu soţia mea în urmă cu şase ani de zile. Am început prin a lua ulei la vrac din Grecia, pe care apoi îl vindeam în România. Acum, plătim măslinele pentru a fi recoltate, plătesc un consultant care lucează cu producătorii de măsline, astfel încât să obţină calitatea măslinelor pe care o doresc. Plătesc procesul de extracţie a uleiului, condiţionarea, filtrarea şi blenduirea lui, iar în final, îmbutelierea. Vrem să mergem foarte mult pe zona de gourmet. Ne interesează clienţii privaţi. Dacă reuşesc să ajung la o producţie de 15.000 l peste doi ani, pe care să îi vând către persoanele fizice, nu către businessuri, eu sunt mulţumit cu evoluţia afacerii. Îmi propun, pentru început, să ajung la venituri de 500.000-600.000 de euro“, a spus fondatorul brandului de ulei de măsline Eliada la ZF Live.

Acest business a început dintr-o nevoie proprie a antreprenorului de a găsi, atunci când se afla într-o călătorie de business în Grecia, un ulei de măsline bun. Aşa a întâlnit un producător local grec, o cunoştinţă a unui client pe care îl avea la vremea respectivă, care ulterior i-a propus să îl ajute în dezvoltarea unui brand propriu.

Acel producător, povesteşte Cătălin Adam, avea o staţie de extracţie a uleiului de măsline în propria curte, fusese profesor la Universitatea din Salonic, la Facultatea de Agricultură şi era la a patra generaţie de producători, iar odată ieşit la pensie, se dedicase unor uleiuri de calitate înaltă.

„Aşa s-a născut ideea de a crea propria mea afacere şi propriul brand. Mi-am dat seama că să fii un brand românesc de ulei de măsline nu e chiar aşa de uşor şi poate părea chiar o aroganţă. Am decis să merg cu uleiul, aşa cum se merge cu vinul, la un concurs internaţional, pe nişa de health claim, care se referă la acele alimente care pot fi considerate şi medicamente“, a detaliat acesta.

În prezent, Eliada colaborează cu producători din zona de nord sau sud a Greciei, iar cei mai mulţi dintre ei se află la a treia, a patra şi chiar a cincea generaţie ca procesatori de ulei extravirgin. Toate tipurile de ulei de măsline din portofoliu sunt extravirgine, extrase la rece, la temperatură sub 27◦ C şi au aciditate scăzută.

Sub brandul Eliada, uleiul este îmbuteliat în diferite ambalaje, cu gramaje ce pornesc de la 100 ml şi merg până la 5 l. Produsele pot fi achiziţionate atât din magazinul fizic pe care antreprenorul îl deţine în Craiova, cât şi de pe site-ul propriu sau prin magazinele partenere din ţară.

Portofoliul mai cuprinde, pe lângă uleiul grecesc de măsline, măsline ambalate şi gemuri de măsline. Însă, uleiul rămâne produsul de bază.

„Anul acesta, avem prognozat să vindem circa 5.000 de litri de ulei de măsline, adică atât cât am produs anul trecut“, afirmă fondatorul.

Preţul pentru o sticlă de ulei grecesc de măsline de 500 ml, mai spune acesta, poate varia de la 45 de lei, fiind vorba în acest caz despre uleiul gastronomic, până la 90 de lei, pentru uleiul medicament.

Cătălin Adam spune că businessul său este abia la început, iar românii încă mai au loc de creştere în ceea ce priveşte consumul de ulei de măsline. În prezent, antreprenorul îşi propune să exploreze potenţialul pieţei.

„Nu ştim cum va evolua piaţa uleiului de măsline în România. România este pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de ulei de măsline, cu mai puţin de 1 l de ulei per cap de locuitor consumat pe an. Grecii, în schimb, consumă între 12-16 l de ulei de măsline per persoană pe an.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO