Companii

ZF LIVE. Dan Pavel, Benvenuti:„Anul 2022 a fost foarte bun, am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 27%. Suntem optimişti pentru anul acesta“

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.04.2023, 16:45 117

Benvenuti operează o reţea de peste 50 de magazine, în special sub brandul Benvenuti, şi a mizat pe deschideri în principal în oraşe cu peste 100.000 de locuitori.

Dan Pavel, fondator al re­tailerului de încălţăminte şi produse de marochinărie Benvenuti, spune că primul trimestru al anului 2023 a adus o creştere pentru businessul pe care îl conduce, deşi se aştepta la scăderi sau la o temperare a consumului.

„Anul 2022 a fost foarte bun. Ben­venuti a terminat cu o creştere a cifrei de afaceri de 27%. Nu cred că este un an standard sau că vor fi în continuare aceleaşi creşteri, dar să nu uităm că din mai 2022 au în­ceput foarte multe eve­nimente, odată încheiată pandemia. Toate acele evenimente care nu au avut loc în pandemie au năvălit pe piaţă, iar această creştere s-a simţit în toate domeniile. Anul 2022 a fost peste 2019“, a spus antreprenorul în cadrul emisiunii online de business ZF Live.

În 2021, compania Benvenuti a realizat o cifră de afaceri de peste 123 de milioane de lei, 2020 aducând o reducere a businessului din cauza pandemiei.

Anul 2019 a fost cel mai bun an din istoria companiei româneşti până anul trecut, iar avansul de 27% al cifrei de afaceri menţionat de Dan Pavel în cadrul ZF Live transformă 2022 în cel mai bun an din istoria retailerului, astfel că afacerile au trecut de 150 de milioane de lei, conform calculelor ZF.

Benvenuti operează o reţea de peste 50 de magazine în principal sub brandul Benvenuti, dar are şi magazine sub brandul Enzo Bertini. Dan Pavel explică faptul că numărul de produse vândute a fost aproximativ la fel ca în anul anterior, dar diferenţa vine din valoarea de vânzare a produselor.

„Noi am reuşit printr-o strategie amplă să ţinem preţurile cât mai aproape de cele din 2019. În medie, preţurile au crescut cu 10%, dar am avut produse şi cu creşteri de preţuri şi mai mari. Am făcut şi excepţii de la regulă şi anumite articole sau grupuri de articole să le avem cu un adaos mai mic, astfel încât să fim mai atractivi în piaţă şi să ţinem cont de categoriile de persoane care au un buget limitat“, a explicat el.

De asemenea, managerul spune că strategia aceasta a fost câştigătoare având în vedere avansul de 27% al cifrei de afaceri în 2022. Dan Pavel a mai spus şi că în industria de marochinărie şi de încălţăminte preţurile au crescut încă din 2021.

„Avem o diferenţă de abordare, de strategie, între producătorii de încălţăminte care fac private label şi cei care fac brandurile lor consacrate. Benvenuti operează magazinele cu acelaşi nume, unde avem în principal produsele noastre şi creaţiile noastre, dar şi brandul Enzo Bertini, unde lucrăm cu foarte multe firme renumite la nivel mondial. Brandurile în general au evitat creşterile de preţurile în salturi. Au mers cu 5-6% pe sezon şi au ajuns la acele creşteri de 15-20%. Dar să reţinem că brandurile au o marjă de profit mai mare cât un producător de private label“.

Însă, adaugă antreprenorul, producătorii care întotdeauna s-au străduit să fie competitivi ca preţ au fost nevoiţi să aplice imediat majorările de preţuri pe care le-au primit de la toate componentele, tălpi, lipici, piele etc.

„La ei au fost creşteri în salturi, de la 20-40% în funcţie de producător sau de ţară. (...) Preţurile erau stabile în jurul anului 2019. Sunt convins că se va ajunge la o stabilizare a preţurilor, nu la o revenire. Poate în 2024 vom avea o stabilizare a preţurilor, dar nivelul este cel de acum sau mai mare decât acum“.

Pe de altă parte, Dan Pavel spune că majorarea de 27% a fost datorată în principal magazinelor fizice, dar şi vânzările în online au avut un avans de 10% în 2022 faţă de anul anterior. De asemenea, el adaugă că parte din această creştere a fost datorată şi multitudinii de produse din portofoliu.

„2020 a fost un an atipic, foarte mulţi au preferat online-ul, dar nu a fost neapărat o preferinţă, ci era singura variantă în acel an. Eu cred că online-ul va fi într-o creştere discretă în continuare şi va avea o felie din piaţă. Dar nu există un pericol pentru magazinele fizice, ele vor coexista“, a mai spus fondatorul Benvenuti, care adaugă că există diferenţe între clienţii din online şi cei din offline.

 Dan Pavel, fondator, Benvenuti: Noi am reuşit printr-o strategie amplă să ţinem preţurile cât mai aproape de cele din 2019. În medie, preţurile au cres­cut cu 10%. Am făcut şi excepţii de la regulă şi anumite articole sau grupuri de articole să le avem cu un adaos mai mic, astfel încât să fim mai atractivi în piaţă şi să ţinem cont de categoriile de persoane care au un buget limitat.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO