Companii

ZF Retail. Ce a însemnat primul an de pandemie pentru piaţa de retail? Formatele de proximitate şi online-ul au câştigat teren, iar comerţul nealimentar a fost mai puternic lovit decât cel alimentar. Retailerii privesc 2021 cu optimism

ZF Retail. Ce a însemnat primul an de pandemie pentru piaţa de retail? Formatele de proximitate şi online-ul au câştigat teren, iar comerţul nealimentar a fost mai puternic lovit decât cel alimentar. Retailerii privesc 2021 cu optimism

Autor: Cristina Roşca

03.04.2021, 00:00 219

♦ Jucătorii din retail au fost afectaţi în mod diferit de pandemia de Covid-19, însă toată lumea a trebuit să se adapteze rapid la noua realitate, caracterizată de o prezenţă mai mare a online-ului în viaţa oamenilor şi în mediul de business ♦ Consumatorii şi-au schimbat comportamentul la cumpărături în ultimul an, însă oficialii din comerţ spun că lumea aşteaptă să se întoarcă la normal, iar în a doua parte din 2021 lucrurile ar putea să înceapă să meargă în această direcţie.

„Eu sunt optimist, având în vedere viteza campaniei de vaccinare, că în circa două luni toate restricţiile actuale vor fi relaxate şi sper la o revenire a consumului şi la cifre comparabile cu cele din prima parte a lui 2020 (plus 15% faţă de 2019 - n.red.)“, spune Gabriel Sandu, proprietarul reţelei de magazine de proximitate Pronto, operate sub franciza Carrefour. E vorba de o reţea de 15 unităţi şi de un magazin online lansat în pandemie.

În lunile de lockdown, consumatorii au mers mai mult la hipermarket, din simplul motiv că aveau cantităţi mari de cumpărat şi aveau o varietate mare de produse. Aceea a fost o perioadă de stocare, spune Cătălina Aldea, consultant şi managing partner la Aldea Consulting. În plus, au considerat că au distanţarea socială necesară într-un magazin mai mare. Ulterior, proximitatea şi mai ales online-ul au devenit câştigătoare. „Dacă vorbim de comerţul modern, câştigătoare au fost formatele de soft-discount, supermarket şi minimarket. Nu putem vorbi de hard-discount în România, ci de soft-discount sau de o supermarke­ti­zare a discounterilor. Totodată, a fost şi un suflu bun pentru comerţul tradiţional această perioadă. S-au închis restaurantele, terasele, şi atunci ocazia de consum s-a mutat acasă.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO