Companii

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Dan Minulescu, CEO şi fondator al Macromex

ZF Who’s who in business România. Astăzi, Dan...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

08.09.2015, 00:03 908

Ziarul Financiar a început o serie de articole care prezintă poveştile celor mai importanţi 1.000 de oameni din mediul de afaceri din România, prin prisma afacerilor pe care le conduc, a evoluţiei profesionale şi a studiilor absolvite. Articolele sunt realizate pe baza informaţiilor care stau la baza celei de-a opta ediţii a anuarului ZF "Who's who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business", care va ieşi pe piaţă în această toamnă.

Dan Minulescu, 48 de ani, este unul dintre cei mai puternici antreprenori din distribuţia bunurilor de larg consum, fondând în 1993 compania Macromex, care a ajuns anul trecut la afaceri de 442 mil. lei (circa 100 mil. euro).

Antreprenorul, absolvent al Facultăţii de automatică din cadrul Politehnica Bucureşti, a intrat în business iniţial cu o agenţie de turism numită Dani Tour, înfiinţată în 1992. La această afacere a renunţat un an mai târziu şi s-a reorientat către distribuţie. La început, activitatea companiei era axată în principal pe comerţul cu carne de pasăre. Dan Minulescu a început afacerea Macromex cu 2.000 de dolari împrumutaţi de la doi prieteni, însă businessul s-a dezvoltat rapid, ajungând între primele cinci cele mai mari din domeniul distribuţiei bunurilor de larg consum, un clasament condus de Interbrands şi Aquila Part Prod din Prahova.

Pe de altă parte, Macromex este cel mai mare distribuitor de pe segmentul produselor cu temperatură controlată.

Treptat, Macromex a trecut de la o firmă care distribuia carne de pui la un un grup care are în portofoliu lactate, legume şi peşte congelat, îngheţată sau produse de panificaţie.

În urmă cu aproximativ patru ani, compania condusă de Dan Minulescu a semnat un parteneriat cu producătorul belgian de produse de panificaţie şi patiserie La Lorraine Bakery Group, deschizând o fabrică de panificaţie congelată la Câmpia Turzii. Tot aici, Macromex a inaugurat anul trecut şi un complex logistic numit Edenia Distribution Center.

Activitatea Macromex s-a dezvoltat şi în Europa, bătând palma recent pentru vânzarea a zece companii către un grup din Danemarca. În plus, a semnat cu acesta un parteneriat cu distribuţia îngheţatei La Strada, făcută în Franţa, în nordul Europei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO