Eveniment

ANPC a închis Patisgal, jucător din industria alimentară cu afaceri de 80 mil. lei, în urma găsirii „unor ingrediente expirate şi a rozătoarelor”. Patisgal: „Materiile prime nu erau folosite în procesul de fabricaţie şi era doar un exemplar de rozătoare, care nu se afla în zona de contact cu produsele”

ANPC a închis Patisgal, jucător din industria...

Autor: Florentina Niţu

11.01.2024, 16:28 354

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), condusă de Horia Constantinescu, a oprit temporar activitatea companiei Patisgal, în secţia de produse de patiserie, în urma găsirii „unor ingrediente expirate şi a rozătoarelor”. Reprezentanţii Patisgal, jucător din industria alimentară cu o cifră de afaceri de 80 de milioane de lei şi 200 de angajaţi, din Galaţi, spun că „materiile prime nu erau folosite în procesul de fabricaţie şi era doar un exemplar de rozătoare, care nu se afla în zona de contact cu produsele finite sau cu materiile prime”.

„Au fost semnalate anumite neconformităţi în spaţiul de depozitare al uneia dintre cele cinci secţii de producţie. Una dintre situaţii o reprezintă identificarea unei cantităţi de 55,5 kg de diverse materii prime cu termenul de valabilitate depăşit recent, 01.01.2024, respectiv, 08.01.2024, în condiţiile în care noi consumăm câteva tone zilnic. Materiile prime nu erau folosite în procesul de fabricaţie, erau doar depozitate, urmând a fi trimise către distrugere”, au transmis, printr-un comunicat de presă, reprezentanţii Patisgal.

Aceştia adaugă că în urma situaţiei, ANPC „a oprit de la comercializare cantitatea de 123 kg de produs finit existentă în acea secţie, deşi acest produs nu conţinea materiile prime al căror termen de valabilitate era depăşit”.

Pastigal este o companie înfiinţată în 2003 şi, în prezent, are secţii de producţie: produse de panificaţie, cozonaci, biscuiţi, produse de patiserie şi produse de cofetărie, cu o suprafaţă totală de peste 6.000 mp. Compania îşi desface produsele în marile reţele de comerţ din România: Mega Image, Carrefour, Profi, Cora, Kaufland şi Lidl, iar livrarea produselor se realizează la nivel local, regional şi naţional.

„Societatea a fost verificată permanent, încă de la înfiinţare, de către organele de control abilitate în domeniul alimentar. În 20 de ani, nu au existat niciodată neconformităţi care să pună în pericol siguranţa produselor sau a consumatorilor”, explică reprezentanţii firmei din Galaţi, care a avut în 2022 o cifră de afaceri de 81,7 milioane de lei şi un profit de aproape 5 milioane de lei.

„Este prima situaţie de acest tip cu care societatea se confruntă în cei peste 20 de ani de activitate. (...) În cursul zilei de astăzi, 11.01.2024, am transmis către ANPC Galaţi dovezile privind remedierea problemelor sesizate şi am solicitat reverificarea în vederea reluării activităţii”, au mai spus aceştia. Ei au mai menţionat că firma este acreditată cu cele mai înalte standarde de calitate existente în industria alimentară, având permanent audituri independente atât programate, cât şi inopinate de la organisme internaţioanale de certificare a calităţii.

Vizita inspectorilor ANPC a fost făcută în contextul în care autoritate „a început derularea unei ample campanii de verificare a modului în care brandurile proprii, declarate a fi româneşti, ale marilor lanţuri de magazine, respectă exigenţele impuse de brandul ales şi de semnificaţia acestuia”.

Primul control a fost făcut la „Gusturi româneşti”, brand propriu al lanţului de magazine Mega Image şi „Cămara Noastră – Poftă de România”, care aparţine lanţului de retail Lidl. După desfăşurarea controlului în cadrul magazinelor marilor retaileri, comisarii ANPC, au mers pe lanţul de distribuţie, până la locaţiile în care articolele comercializate sub aceste mărci au fost produse. Astfel, au verificat Patisgal din Galaţi, care realizează produsele de patiserie comercializate sub marca „Cămara Noastră – Poftă de România”. Acolo, au aplicat două amenzi contravenţionale în valoare totală de 15.000 lei şi au oprit temporar prestarea de servicii în secţia de produse de patiserie, potrivit unui comunicat de presă al ANPC.

„Principalele deficienţe constatate au fost: utilizarea unor spaţii neigienizate, în care s-a semnalat prezenţa rozătoarelor moarte şi a pânzelor de păianjen; folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu rugină, chedere neigienizate şi rupte, cu depuneri de mucegai pe ventilatoare; utilizarea unor materii prime cu data durabilităţii minimale depăşită sau fără elemente de identificare; folosirea unor practici comerciale incorecte prin neînscrierea pe ambalajul unor produse a tuturor ingredientelor utilizate la fabricaţie”, spune ANPC.

Referitor la „multitudinea de rozătoare”, Patisgal spune că "a fost identificat un singur exemplar, nefiind vizibil sau accesibil personalului care se ocupă de întreţinere. Rozătoarea nu se afla în zona de contact cu produsele finite sau cu materiile prime. Societatea are un contract de prestări servicii cu o firmă autorizată care desfăşoară acţiunile de deratizare săptămânal sau ori de câte ori este necesar, respectând astfel toate rigorile impuse de domeniul alimentar".

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO