CNADNR se lăuda la finalul anului trecut că numirea unor con-structori pentru autostrada Sebeş-Turda s-a realizat într-un „timp record, unic în istoria“ sa, însă contestaţiile care au urmat acestor licitaţii au făcut ca pe circa 40 de kilometri din această şosea abia în ultimele zile să fie anunţaţi constructorii definitivi, deşi autostrada ar trebui finalizată până la sfârşitul anului viitor, potrivit acordului cu Uniunea Europeană pentru utilizarea banilor de la Bruxelles în perioada 2007-2013.
„Lucrările trebuie să continue, potrivit calendarului contractual. Cheltuielile de după decembrie 2015 nu pot fi rambursate prin programul de transport finanţat în perioada 2007-2013, astfel că finanţarea este pierdută pentru acest proiect (dar nu este pierdută la nivel de program operaţional, astfel că poate fi alocată către un alt proiect), au răspuns experţii DG Regio din cadrul Comisiei Europene la solicitarea ZF.
Ei au mai spus că tronsoanele autostrăzii Sebeş-Turda pot fi finanţate, parţial sau integral, din exerciţiul financiar 2014-2020, dacă acest proiect de infrastructură este stabilit ca fiind prioritate naţională prin Master Planul General de Transport.